IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо Dacia е румънска, а не българска?

Първото балканско партньорство на Renault бе в Пловдив, а не в Питещ. Какво се обърка?

Най-успешната европейска автомобилна марка в последните години всъщност е родена... в Русия. В средата на 90-те френският президент Жак Ширак отвежда делегация от индустриалци на посещение там по покана на Елцин. В делегацията е и шефът на Renault Луи Швайцер, който забелязва, че допотопните лади по 6,000 долара се продават като топъл хляб, докато двойно по-скъпите модели на Renault си стоят по шоурумите. Оттам се ражда идеята за Dacia Logan: бюджетен автомобил, но с доказани във времето технологии на Renault, с минимални разходи за разработване и добра печалба въпреки рекордно ниската цена. Отначало се планира Logan да се продава на "бедняците" в Източна Европа. Но интересът на Запад се оказва толкова голям, че Logan става общоевропейски модел. Renault придобива Dacia, а четвърт век по-късно дъщерната й румънска марка има най-големия ръст в Европа за последното десетилетие и по-висок марж на печалбата не само от собствената си компания-майка, но и от имена като Mercedes и BMW. Можеше ли обаче този успех днес да е съсредоточен не в Питещ, а в Пловдив? Нека си припомним паралелно историята на двете балкански начинания на Renault. 
   
   
Dacia срещу Bulgarrenault - паралелната история (ГАЛЕРИЯ):


  
     

0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Киро ( преди 4 месеца )
    ..хайде -вардааа..
  • #25
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Dansun ( преди 4 месеца )
    С такива политици, такъв резултат,нашите гледат само да крадат,в България нищо не става, именно заради политиците... вижте тиквата и Шиши и ще ви стане ясно
  • #24
    26 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Така и няма да разберем каква точно е била истината- според мъдреците коментирали долу - всички варианти. Както и да е - Словакия ни показва как без ресурси и без автостроителна история става един от големите производители в Европа. Разликата е в хората - всички гледат в една посока.. не като Българите - половината на запад половината на изток
  • #23
    21 rate up comment 24 rate down comment
    Николай ( преди 4 месеца )
    Защо все обвинявате Русия а не нашата икономическа политика.Нима Русия ни забрани да правим компютри и бяхме вторите в света след Япония които ги произвеждаха и цяла Европа работеше на тях но пак продажните политици съсипаха и този бизнес.Всички които работеха и произвеждаха това изделие се изнесоха в САЩ и създадоха Майкрософт.Сега са милионери и затова Правец е град на милионерите а можеше да сме сила в този бранш.Така същото се случи и с реното
  • #22
    6 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Вие луди ли сте? Турците също сглобяваха рено 12/мурат/! Купих си 84- та ах, защо ли те купих и станах ПИШМАН! А в Пловдив са най големите Марди до парашутния, съсипа ли техниката на втора армия!
  • #21
    20 rate up comment 8 rate down comment
    Anri ( преди 4 месеца )
    Рено 8 иРено10 французи го дават да си го сглобяваме в Пловдив за лични нужди.През 1967 г. България изнася оскъдни бройки в Алжир,а Алжир е френска колония до 1961г.Това не убягва от погледа на франсетата и край на доставките към Пловдив.
  • #20
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Бай Коста ( преди 4 месеца )
    Ако Дачия /Дакия/се правеше в България, щеше да е Тракия, според именета на провинциите.Автомедия, трябва ли да накъсвате текстовете, та човек все да цъка и да ви прави *** на душата? Няма ли друг начин?
  • #19
    25 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    И Балканчето го спряха .В БГ какво се произвежда ? Даже доматите и чушките са вносни !?
  • #18
    22 rate up comment 8 rate down comment
    Пройчо ( преди 4 месеца )
    А днес защо не сглобяваме нищо. Опитахме.с Роувър и ядец. Поне Москвича го сглобявахме в Ловеч. Впрочем и Шкода. Мадара сглобявахме, автобуси също....
  • #17
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Неразбирач ( преди 4 месеца )
    Има малко приблизителни коментари,не че и,аз съм бил там..,ама.Французите са искали за автокомплект плащане в доларчета,а наще за продажба в страната и СИВ не получават доларчета и в един момент не могат да си платят постъпващите автокомплекти ....и се стига до приключване....