fallback

В Китай направиха батерия, която не губи заряд

Базирана на диамант, тя потиска самозареждането

Китайски учени са разработили революционна квантова батерия, базирана на диамант, която практически не губи заряд с течение на времето. Той се основава на специални NV центрове (точкови дефект в диамантен кристал), които използват спина (момент на импулс) на електрона, за да запазят енергията, без да са свързани с външен източник.

Основната характеристика е потискането на саморазреждането. Това беше постигнато чрез запазване на така наречената „кохерентна ерготропия“ - форма на енергия, която може да бъде ефективно извлечена. Поради факта, че батерията не взаимодейства с външно квантово зарядно устройство, тя запазва заряда по-дълго и с по-малко загуби.

Самата технология не изисква сложни външни системи или зарядни устройства, което я прави потенциално мащабируема и устойчива. В момента NV центровете се използват активно в квантовите сензори и изчисленията, а сега отварят пътя към дълготрайни източници на енергия.

Проучването за разработката е публикувано през юли 2025. Учените са уверени, че този подход може да се превърне в основа за бъдещи енергийно ефективни квантови устройства, които могат да се зареждат бързо и да съхраняват енергия за дълго време. Следващата стъпка е да се мащабира технологията, като се използват множество NV центрове наведнъж.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Поредна новина за революция при батериите, така че пореден саркастичен коментар от моя страна - ние колко такива новини прочетохме през последните години, ехеее, половината да бяха верни, отдавна да сме поскарали и самолетите на тях.
  • #11
    анонимен ( преди 4 месеца )
    признавам си че нищо не разбрах от статията ,защото от квантова технология и нейното приложение си нямам ни най-малка представа
  • #10
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Гаранцията на батерията е 160 000 км,за гарантирани 1000 цикъла,това 160 км пробег.
  • #9
    . ( преди 4 месеца )
    До антиелектрика, кога успя да пробваш батериите с 8 000 цикъла, които са в производство от миналата година? Как навъртя 8000 цикъла за една година и реши, че лъжат? Освен това, прояви ли функционална грамотност и критично мислене, за да разбереш смисъла на това 0, 5С ? Какво означава то и Как се свързва с живота на батериите? Много обичате да говорите по теми по които сте абсолютно боси и даже не разбирате какво точно ви говорят, но ВЯРВАТЕ, че не е вярно.
  • #8
    . ( преди 4 месеца )
    А да сметнахте, че 8000 цикъла по 500 км правят 4 милиона, а аз ви казах 3 милиона? Всеки функционално грамотен ще разбере, че това означава 375 км на цикъл? Тези които знаят математика за трети клас могат да сметнат, че това е разход 21,3 киловат часа на 100 км за 80 киловатчаса батерия или дори разход 28,6 на 100 за 100 киловатчаса батерия , което е разходът при почти 200 км в час. Но антиматематиците отново недоволни.
  • #7
    . ( преди 4 месеца )
    До четвърти и шести манипулатор. Вие постоянно карате с абсолютно нормалната и реалистична скорост 67 км в час, но електромобилите винаги карат със 140 нали? Затова вашия пробег с един резервоар го смятате по разхода за 67 км в час, а пробегът на електромобилите го смятате по разхода за 140 км в час . Сравнявате ябълки с круши и се правите на много умни, като си мислите че никой няма да се усети защото всички са толкова умни колкото сте вие?
  • #6
    Хаха ( преди 4 месеца )
    А Теслите харчат само 12 квтч/100 с 90 км/ч, казва електрическата латерна.
  • #5
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Бензиновия резервоар не губи нищо и има практически безкраен брой цикли.
  • #4
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    ***, 8000 цикъла има само в кратуната ти - и ние сме виждали литиево-йонни батерии. Пък очевидно, че никога не ди карал електричка, щом продължаваш да вярваш, че имат 500 км пробег, защото от опит вече знам, че реално и Тесла с 140 км/ч едва минава 250 км, от 100 до 15% лятото. Аман от лъжите ти!
  • #3
    До функционален негр ( преди 4 месеца )
    8000 цикъла ама зареждане и разреждане. Тази новата батерия въобще не се нуждае от зареждане. Но трябва да можеш да четеш с разбиране за да разбереш статията и разликата. Точно както да разбереш и мен, след 8000 цикъла с 0,5 c производителя гарантира, че батерията разполага с поне 80% от първоначалния си капацитет. Примерно пробега е паднал от 500 на 400км със едно зареждане след 3 милиона километра - 8000 цикъла
fallback
Последни