fallback

В Китай направиха батерия, която не губи заряд

Базирана на диамант, тя потиска самозареждането

Китайски учени са разработили революционна квантова батерия, базирана на диамант, която практически не губи заряд с течение на времето. Той се основава на специални NV центрове (точкови дефект в диамантен кристал), които използват спина (момент на импулс) на електрона, за да запазят енергията, без да са свързани с външен източник.

Основната характеристика е потискането на саморазреждането. Това беше постигнато чрез запазване на така наречената „кохерентна ерготропия“ - форма на енергия, която може да бъде ефективно извлечена. Поради факта, че батерията не взаимодейства с външно квантово зарядно устройство, тя запазва заряда по-дълго и с по-малко загуби.

Самата технология не изисква сложни външни системи или зарядни устройства, което я прави потенциално мащабируема и устойчива. В момента NV центровете се използват активно в квантовите сензори и изчисленията, а сега отварят пътя към дълготрайни източници на енергия.

Проучването за разработката е публикувано през юли 2025. Учените са уверени, че този подход може да се превърне в основа за бъдещи енергийно ефективни квантови устройства, които могат да се зареждат бързо и да съхраняват енергия за дълго време. Следващата стъпка е да се мащабира технологията, като се използват множество NV центрове наведнъж.

fallback
  • #42
    . ( преди 4 месеца )
    До ха-ха. Ето какво ти отговори gtp като копирах и твоя коментар:Батериите с модерни grid-forming инвертори не само могат, а вече масово стабилизират честотата. Те реагират по-бързо от въртящите маси и осигуряват т.нар. synthetic inertia. В Австралия и Калифорния вече заменят ТЕЦ за честотна стабилност само с батерии. Остаралите инвертори изключват, но новите оформят честота сами.
  • #41
    . ( преди 4 месеца )
    Гост, който зарежда всяка седмица за 5 минути 150 км седмичен пробег за 30 лв, ако зарежда електромобил на тази 225kW зарядна станция, ще му отнеме под 5 минути и Ще му струва 12,42 лв при средна скорост 67 км в час, 15 лв и 7-8 минути при скорост 90 км в час и 12 минути 20-тина лева при скорост 140 км в час за изминаване на същите 150 км .
  • #40
    . ( преди 4 месеца )
    Димов ти срам нямаш ли? Целият ти практически опит с електромобилите е 15 минути возене от Джъмбо Плаза до столник и вече се смяташ за експерт по електромобилите? Твърдиш че няма зарядни въпреки че за 15 минути си минал през повече зарядно станции отколкото бензиностанции? Най-близкото място за зареждане до Столник не е бензиностанция, а 225 kW зарядна станция с два конектора, с цена 0,69ст/kWh, на която 100 км се зареждат за 5 мин и под 10 лева, ама ти било скъпо и бавно!
  • #39
    . ( преди 4 месеца )
    Като не разбираш питай чат gtp. Да не се излагате поне със сметките. Ето какво отговори на коментара ти Ако всички 2 милиона електромобила в България зареждат по 150 км на седмица, това изисква общо 45 гигаватчаса. При 30 хиляди зарядни станции по 150 киловата, са нужни общо 300 хиляди часа зареждане седмично. Тоест всяка станция ще работи само по 10 часа седмично или около час и половина на ден. Това показва, че 30 хиляди станции са напълно достатъчни дори без домашно зареждане.
  • #38
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Абе какво разбираме ние - вече имаме 5 GW в България и ще зареждаме всички 2 млн електрички на 150 kW, нищо че те няма да стигнат и за 30 000 електрички едновременно, но това е неговата матемтика. До всеки трафопост батерия - да живей функционала!
  • #37
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Как в Пещера? Тоя не живееше ли в замък в Норвегия с Грета?
  • #36
    Димов ( преди 4 месеца )
    Сега започна да търси подкрепа от чат gpt без да разбира,че чата ползва информация от нета.Там всеки си пише каквото му харесва и съм намирал такива технически шедьоври писани от ерудити като нашия приятел.
  • #35
    Димов ( преди 4 месеца )
    Ти да чуеш другите му идеи.МикроТЕЦ в мазето и да продава ток и топла вода на комшиите.После го обърна на фотоволтаични панели над паркомясто, зареждане на електричка-трафопост за 100 бона и продажба на ток през нощта.Велики идеи има нашият приятел, титанични бих казал.
  • #34
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    То може цяла книга да се напише с бисерите му, но след като разбрах, че е в неравностойно положение, се старая да му пропускам нефелизмите. Когато съм учил електротехника и съм правил трансформатори и печатни платки, той сигурно не е бил планиран, ама тръгнал да ме учи. Я го питай и колко километра има зад волана, да видиш с колко поста ще се опита да те финтира. Тежка диагноза е неговото състояние.
  • #33
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Той и от електротехника толкова разбира.След срива на испанското електроснабдяване заради отклонения на честотата на тока,той заяви,че с батерии това щяло да се избегне.Батериите през инвертора не могат да стабилизират честотата на тока и инвертора изключва.Честотата на тока се стабилизира само с въртящи мощности.
fallback
Последни