fallback

В Китай направиха батерия, която не губи заряд

Базирана на диамант, тя потиска самозареждането

Китайски учени са разработили революционна квантова батерия, базирана на диамант, която практически не губи заряд с течение на времето. Той се основава на специални NV центрове (точкови дефект в диамантен кристал), които използват спина (момент на импулс) на електрона, за да запазят енергията, без да са свързани с външен източник.

Основната характеристика е потискането на саморазреждането. Това беше постигнато чрез запазване на така наречената „кохерентна ерготропия“ - форма на енергия, която може да бъде ефективно извлечена. Поради факта, че батерията не взаимодейства с външно квантово зарядно устройство, тя запазва заряда по-дълго и с по-малко загуби.

Самата технология не изисква сложни външни системи или зарядни устройства, което я прави потенциално мащабируема и устойчива. В момента NV центровете се използват активно в квантовите сензори и изчисленията, а сега отварят пътя към дълготрайни източници на енергия.

Проучването за разработката е публикувано през юли 2025. Учените са уверени, че този подход може да се превърне в основа за бъдещи енергийно ефективни квантови устройства, които могат да се зареждат бързо и да съхраняват енергия за дълго време. Следващата стъпка е да се мащабира технологията, като се използват множество NV центрове наведнъж.

fallback
  • #32
    До модераторите ( преди 4 месеца )
    Имате работа за вършене с докладваните коментари. Очевидно е кой е психически нестабилен от 10 години да отрича реалността, физичните закони и математиката, за да си докаже яловата теза Как да ще живее завинаги и електромобилите никога никога никога никога никога никога никога няма да преминат 30% пазарен дял. Никога, защото така им е казал гуруто Акио Тойода. Щом той е казал никога никога никога, значи е така и няма нужда от допълнителни разсъждения. Трябва да се псува всеки който каже обратнот
  • #31
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Възможно е, защото до сега щеше да е карал електричка и да е разбрал, че нямат нищо общо с това, което плямпа. Той в началото се беше кръстил Електрика в един друг сайт и като видя как се излага, започна да пише с различни никове, че сам да си внушава колко много хора му вярват. Луда работа.
  • #30
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Латерната винаги се е хвалил,че не му се налагало да работи.Някой беше писал,че е с ТЕЛК и живее в Пещера.
  • #29
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    И аз така мислех, но 10 години тролене по цял ден, показва психически проблем.
  • #28
    Гост ( преди 4 месеца )
    На човечето за това му плащат,да рекламира електрокари.Ако го върши безплатно,то по "умен" човек от него няма.
  • #27
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Човечето си живее в неговия измислен свят и продължава да вярва, че всички ние, които му се подиграваме сме един човек, и то от панелка във Варна. Той никога не е карал нито кола с ДВГ, нито електричка, за да знае, че никога разходът при висока скорост не отговаря на заявения при миксерите и при 140 км/ч повечето от тях се предават на 250 км. Започвам да си мисля, че той е в неравностойно положение и няма дори книжка. Жалка история.
  • #26
    анонимен ( преди 4 месеца )
    А какво казват Червената шапчица и трите прасенца,латерно креслива?
  • #25
    Тесльо=идиот ( преди 4 месеца )
    Батериите издържат 100 години и 1 милион цикъла.Гаджето ми Грета така казва.
  • #24
    . ( преди 4 месеца )
    Ето какво каза и за статията. Същият извод като мен - не сте я разбрали, защото се намира в автомобилен раздел и ВЯРВАТЕ в чудеса: "В Китай създадоха експериментална квантова батерия от диамант, която практически не се саморазрежда. Използва т.нар. NV центрове квантови дефекти в кристалната решетка, които съхраняват енергия чрез спиново състояние. Технологията е обещаваща за бъдещи устройства с ниска консумация, но засега НЯМА ПРАКТИЧЕСКО ПРИЛОЖЕНИЕ за електромобили или домакинства."
  • #23
    . ( преди 4 месеца )
    Сайта е отрязал тиретата , защото явно не поддържа дългите тиретаМасовите LFP батерии издържат около 3000-5000 пълни цикъла, което се равнява на 8-13 години при едно зареждане дневно. NMC батериите имат по-кратък живот - 1500-3000 цикъла или 4-8 години. LFP е по-устойчива и деградира по-бавно, особено при частични зареждания. Животът силно зависи от дълбочината на разряд, температурата и начина на зареждане.
fallback
Последни