Още преди време Mercedes обяви категорични, че V8 двигателят не е мъртъв. А сега спортното подразделение AMG показа концепцията GT Track Sport, която разчита на такъв мотор. Тя всъщност представлява състезателен автомобил, но въпреки че съдържа името „Track“, ще бъде хомологирана за улицата.

Всъщност, по регламент състезателният автомобили GT3 трябва да дойде от сериен модел. Затова и AMG се нуждае от шосеен модел, на който да бъде базирана версията за писта. Следователно GT Track Sport може да бъде този „мост“, като той ще бъде по-екстремен от съществуващия много мощен GT63 Pro и със сигурност по-радикален от четирицилиндровия GT43.
Трябва да се отбележи, че в непосредствена близост до покрития с камуфлаж има „пътна“ гума Mishelin, което може да бъде използвано като доказателство, че Track Sport ще може да се използва и на пътищата. Дори под тежкия камуфлаж се виждат огромно задно крило и голям преден сплитер - елементи, които говорят ясно за намеренията на проекта.

В момента не е известно каква част от „нормалния“ GT използва новата концепция. По-вероятно обаче е тя да бъде с две места, тъй като AMG получи много критики за решението си да направи второто поколение на GT с конфигурация 2+2. И Track Sport може да бъде отговорът за тези, които търсят истинско пистово AMG, готово да предизвика конкурентите си от калибъра на Porsche 911 GT3 RS.
Една от основните цели на новия автомобил е рекорд на „Нюрбургринг“. Предишната AMG GT Black Series записа 6:48 минути дългата конфигурация на „Северната дъга“ (20.8 км), след което бит от 911 GT2 RS с Manthey (6:43.3). Mercedes-AMG си отмъсти с 6:29.09, постигнати от хиперколата One, но е трудно да си представим, че GT Track Sport може да направи нещо подобно.

По-реалистично е новият AMG да се прицели в GT3 RS, но дори и там предизвикателството става интересно, тъй като Porsche подготвя ново GT2 RS. А това е доказателство, че битката между Щутгарт и Афалтербах далеч не е приключила.


1