IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Стратегията на Renault - пълни хибриди и електромобили, но не и PHEV

Френският производител няма на всяка цена да преследва Volkswagen като №1 в Европа

Renault остава ангажиран към развитието на хибридни и електрически автомобили, като почти напълно отхвърля plug-in хибридите, тъй като преминава към изцяло електрически пробег. Френският производител вече е №2 в Европа за първата половина на 2025 година - след Volkswagen, но преди Toyota, от която изпреварва в продажбите.


Renault 5


Концернът обаче няма планове „на всяка цена“ да преследва германския си конкурент, разкрива глобалният директор по продажбите и операциите на Renault - Иван Сегал. В интервю за британското издание Auto Express той беше категоричен, че френският производител „ще се придържа към плана, като предлага на купувачите правилното задвижване, вместо да мътни водите с твърде голям избор“.

През първата половина на годината Renault е продал почти 395 000 автомобила в Европа, като 41% от тях а хибриди – Clio, Captur, Symbioz, Austral и Rafale. Други 16% се падат на електромобили (ръст от 57% спрямо 2024), подхранвани главно от пускането на пазара на новото Renault 5, като всичко това трябва да позволи на компанията да намали допълнително средните си емисии от 94,2 г/км на превозно средство в бъдеще - цифра, която вече е намаляла с почти 12% на годишна база.


Renault Austral 2025 - тест драйв


„Стратегията на Renault е добра - пълен хибрид от едната страна и EV от другата. Не знаем скоростта, с която ще растат, но знаем, че това е мястото, където ще расте. Може би с електромобилите очакванията бяха да имаме много по-бърз растеж, но фактът, че сме балансирани с гамата е по-важен, защото за нас това е вид устойчив растеж за бъдещето", коментира Сегал.

Говорейки за plug-in хибридите, топ-мениджърът каза: „Виждаме, че този пазар не расте със скоростта на пазара на пълните хибриди в Европа. Зависи от регламента - на някои пазари PHEV е тласкан от регулациите, но това не е достатъчно. За нас пълният хибрид е правилното решение за клиенти, идващи от дизел, които не желаят да отидат директно към електромобил и се опитват да намерят правилния баланс между тези два свята. Вярваме, че пълният хибрид е глобалното решение за нашите клиенти".


Renault Austral 2025 - тест драйв


Това означава, че наред с изброените по-горе хибридни модели, флагманският SUV Rafale на фирмата вероятно ще остане единственото plug-in хибридно предложение на Renault: "За някои специфични нужди при използване с огромен брой километри, ние вярваме, че PHEV може да бъде добро решение по отношение на разхода - казва Сегал. - Но в световен мащаб ние се придържаме към плана си. И той се състои от два основни стълба - пълен хибрид от едната страна и EV от другата".


0 от 500