IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

За кои нови автомобили плащаме най-много?

Dacia и Tesla предлагат най-доброто съотношение цена-качество, китайците изобщо не са евтини

Компанията за анализи JATO Dynamics реши да провери как производителите на автомобили оформят своята ценова политика. В случая експертите се фокусират върху съотношението цена-качество, за да видят кои производители предлагат на купувачите най-доброто ниво на оборудване спрямо покупната цена. Анализът обхваща ценовите листи на производителите на най-големия автомобилен пазар в Европа - Германия.


продажби


За кои марки плащаме най-много?

Едва ли е изненада, че най-лошото съотношение цена/оборудване се предлага от премиум марките. Парадоксално е, че предлагането на бюджетни марки е най-изгодно, а истинските майстори в тази област са китайците.

Според JATO Dynamics средното съотношение на стойността на автомобилното оборудване към цената на превозното средство в Германия в момента е 34%. Това означава, че при средна цена на нов автомобил от 47 474 евро, оборудването в широко разбирания диапазон на безопасност и комфорт струва на производителя около 16 213 евро.

Ще смажат ли китайците европейската автомобилна индустрия?

Популярните автомобили са по-добри в това отношение. При петте най-популярни марки на германския пазар оборудването представлява средно 37% (15 003 евро) от средната цена на автомобила (40 073 евро).


BYD


На този фон предложението на китайските марки изглежда много примамливо. Не само, че автомобилите зад Великата китайска стена са забележимо по-евтини от конкуренцията (средна цена от 37 887 евро), но нивото на оборудване, предлагано от китайците, далеч надхвърля европейските стандарти. Според JATO Dynamics средно оборудването на китайските автомобили представлява до 44% от стойността им в списъка.

При премиум марките плащате допълнително за всичко

В сравнение с агресивната ценова политика на китайските производители, сравнението „съотношение цена-качество“ в случай на премиум марки е силно ниско. Съотношението цена/стойност на оборудването тук е само 28%. Като се вземат предвид петте най-популярни производители, средната цена на премиум автомобил в Германия в момента е 67 476 евро, а стойността на оборудването на автомобила - 18 873 евро.

Tesla и Dacia са най-добрият избор

Експертите на JATO Dynamics идентифицираха и две марки, които се открояват от конкуренцията с особено благоприятно съотношение цена-оборудване. Най-изгодното е представено от Dacia. Средната цена на Dacia в Германия е 19 823 евро, от които оборудването на автомобила е на цена до 9644 евро. Това е цели 49% от цената на автомобила.


Tesla


Втората марка, която се откроява в класацията, е Tesla. Средната цена на Tesla, регистрирана миналата година в Германия, е 53 627 евро, от които 23 931 евро е прогнозната стойност на „екстрите“, предлагани от производителя. Това изпраща съотношението на стойността на оборудването към цената на превозното средство на ниво до 45%. Това е с 1% повече от средното за китайските марки, предлагани в Германия.


0 от 500
  • #17
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Приятелю, слабо умните както казваш не могат да се изказват добре, и когато не знаят какво да кажат започват да обиждат. Нищо друго не виждам в твоите коментари. Ама изглежда си още млад. Живей, наслаждавай се на колата си, пази се, пази другите около теб. Възможно е с времето да спреш да обиждаш и да започнеш да уважаваш хората с повече опит. Хайде отиди до магазина и си вземи една близалка сега
  • #16
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не ти ходиш за шарани - ти си шаранът и си глътнал кукичката на тойотка чак до стомаха като най-лакомите. Слабоумните карат тойотка. Умните карат каквото си искат.
  • #15
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Тесла най доброто????
  • #14
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Чичо ходи за риба редовно ама за шарани по язовирите на около. Голем кеф. Чичо имаше БМВ преди 20 години - много яко беше. И чичо караше с 200 при всяка една възможност, ама сега се чудя как не съм се пребил някъде, или по-лошо можеше да убия нялой....Верно кефа няма цена, ама идва един момент в които помъдрях и се радвам на други неща. Ценя си времето и живота повече за сметка на някой дребни удоволствия.
  • #13
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Таксиджия ( преди 4 месеца )
    Румен Виста се преместил тук от факти.Сменя Никове и си мисли,че няма да разпознаем "тойотка".
  • #12
    2 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    чичо куельо запомни едно по добре всеки ден бос до плажа отколкото с мерседес на работа така че продавай тойотата и си купи виличка на брега на океана лови си риба и се радвай на живота докато не сте си купил волво джереми кларксон
  • #11
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Много са хубави новите premium германски коли. Наистина са много хубави - изключително добри за шофиране, но не ми се виси по дилърите непрекъснато с такава. Както казах вече не са прекрасни за притежание!!! Минах през това макар и не с премиум Пасат и после Шкода Октавия. От както съм Тойота (на всеки 3 до 4 години сменям) не се е налагало да се занимавам с колата освен само за сервиз. Ама чичо не е "гъзар" няма кого да впечатлява вече, също така няма значение дали ще стигна 5 минути по-късно..
  • #10
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Ново Волво XC90 хибрид(много яка кола) проблем с хибридната батерия. Мерцедес S class дизел проблем с двигателя и един куп малки неща заради които все се виси при дилъра - всичко оправено в гаранция, но тия хора си губят времето с това..... Единия с БМВ 330е (споменах го долу) се отказа и си взе по-стара Тесла модел S - не можеш да си представиш колко е по- щастлив човека в сравнение с БМВто. Да продължавам ли?
  • #9
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Факти на които съм бил свидетел.Аз коментирам само нови коли до 4 годишни в моя случай!!! Ново БМВ 530d един куп проблеми с EGR - сменят го в гаранция и след 4 месеца пак тече и пак го сменят в гаранция. Сега го сменим най накрая човека ама пак за БМВ тоя път 530е plug in hybrid- все още не се е оплакал, ама той вече го е срам да си каже завалията. Друг пак с БМВ 330 plug in hybrid Проблеми с батерията и тоците- не можаха да я оправят тая кола дори в БМВ. Ще продължа с ново Волво хибрид
  • #8
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Не всяко БМВ например изкарва 120хил км!!!! Доста изгарят доста по-рано, или скоростната им кутия заминава, или направо двигателя сменят - всичко от личен опит и наблюдения на колите на мои близки и колеги. Дизелите на мерцедес доста рано имат проблеми с Adblue сензорите, после пък по някое време основен ремонт на двигателя правят заради дефекти. А пък ауди също проблеми със скоростна кутия и маховик на почти нови коли. Както казах прекрасни за шофиране, но не и за притежание