От началото на годината в България са внесени още 127 636 леки автомобила на възраст над 6 месеца - които статистиката води като "употребявани". Далеч не всички са 20-годишни VW Golf и Mercedes C-Class, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Има също незапомнен бум на вноса на луксозни автомобили: 13 Rolls-Royce втора ръка, 34 Bentley, 19 Aston Martin, 40 Ferrari, 51 Lamborghini и цели 111 Maserati. Но извън тази статистика, доказваща нарастналото благосъстояние на поне част от населението, остават всъщност най-интересните коли от т. нар. "нов внос": класиките. Интересът към класически автомобили в България расте от година на година, вкусовете на колекционерите се подобряват. В резултат за първото полугодие през каналите на Пътна полиция са минали някои изключително редки и любопитни автомобили. Тук подбрахме 35 от най-интересните. Снимките, разбира се, са илюстративни, а не на конкретните регистрирани в България бройки.
Най-интересните класики, внесени у нас през 2025 (ГАЛЕРИЯ):
В края на 80-те Mercedes иска да създаде свой отговор на много успешното BMW M5. По онова време обаче AMG още не е част от компанията, а самостоятелно тунинг ателие. Затова Mercedes се обръща за помощ към... Porsche. На инженерите в Цуфенхаузен е възложено да проектират нова върхова версия на тогавашната Е-класа (W124), като използват петлитровия V8 от SL, и да подобрят аеродинамиката. Последното обаче довежда и до необичаен гаф. Новата кола, с означение 500Е, се оказва толкова раздута в калниците, че не може да мине по поточната линия на Mercedes в Зинделфинген. Стига се до най-странното производство в историята: компонентите се произвеждат от Mercedes, после се карат за сглобяване в Цуфенхаузен. После се връщат с камиони обратно в Зинделфинген за боядисване. След изсъхване се връщат при Porsche за монтиране на двигателите. И накрая - отново в Зинделфинген за финална инспекция и дистрибуция към дилърите. Благодарение на тази схема производството на един автомобил отнема не няколко часа, като при обикновената W124, а цели 18 дни. Произведени са едва около 10,000 бройки, всяка с 5-литровата версия на легендарния M119 V8, с 326 конски сили.


3