От началото на годината в България са внесени още 127 636 леки автомобила на възраст над 6 месеца - които статистиката води като "употребявани". Далеч не всички са 20-годишни VW Golf и Mercedes C-Class, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Има също незапомнен бум на вноса на луксозни автомобили: 13 Rolls-Royce втора ръка, 34 Bentley, 19 Aston Martin, 40 Ferrari, 51 Lamborghini и цели 111 Maserati. Но извън тази статистика, доказваща нарастналото благосъстояние на поне част от населението, остават всъщност най-интересните коли от т. нар. "нов внос": класиките. Интересът към класически автомобили в България расте от година на година, вкусовете на колекционерите се подобряват. В резултат за първото полугодие през каналите на Пътна полиция са минали някои изключително редки и любопитни автомобили. Тук подбрахме 35 от най-интересните. Снимките, разбира се, са илюстративни, а не на конкретните регистрирани в България бройки.
Най-интересните класики, внесени у нас през 2025 (ГАЛЕРИЯ):
Съветските автомобили трудно биха намерили място сред истинските автомобилни класики. Но този Москвич има достатъчно интересна история, за да попадне в списъка. През 1940 в Москва започва да се прави КИМ-10-50, първият съветски компактен модел, копиран от Ford Prefect. Войната прекъсва производството, а след края й СССР слага ръка на поточната линия за Opel Kadett K38. През юни 1945 лично Йосиф Сталин нарежда четиривратият Kadett да се превърне в първия масово произвеждан съветски автомобил. На помощ са привлечени германски инженери, работещи в съветската окупационна зона. Заводът КИМ е прекръстен на МЗМА, и на 9 декември 1946 произвежда първия Москвич 400 - с 4-цилиндров двигател с обем 1074 куб. см, 23 конски сили мощност и ускорение от 0 до 80 км/ч за... 55 секунди (максималната скорост е 90 км/ч). През 1954 излиза подобрената версия Москвич 401, вече с цели 26 коня.


3