От началото на годината в България са внесени още 127 636 леки автомобила на възраст над 6 месеца - които статистиката води като "употребявани". Далеч не всички са 20-годишни VW Golf и Mercedes C-Class, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Има също незапомнен бум на вноса на луксозни автомобили: 13 Rolls-Royce втора ръка, 34 Bentley, 19 Aston Martin, 40 Ferrari, 51 Lamborghini и цели 111 Maserati. Но извън тази статистика, доказваща нарастналото благосъстояние на поне част от населението, остават всъщност най-интересните коли от т. нар. "нов внос": класиките. Интересът към класически автомобили в България расте от година на година, вкусовете на колекционерите се подобряват. В резултат за първото полугодие през каналите на Пътна полиция са минали някои изключително редки и любопитни автомобили. Тук подбрахме 35 от най-интересните. Снимките, разбира се, са илюстративни, а не на конкретните регистрирани в България бройки.
Най-интересните класики, внесени у нас през 2025 (ГАЛЕРИЯ):
Един малко неочакван кандидат за вниманието на колекционерите. VehiCROSS бе представен през 1997 като по-компактна версия на Isuzu Trooper, с V6 двигател и 4х4 система от BorgWarner. Онова, което го отличаваше рязко от пълчищата японски SUV модели от онази епоха, бе дизайнът - дело на Широ Накамура, бъдещия главен дизайнер на Nissan и създател на автомобили като GT-R и Qashqai. В края на 90-те този дизайн се стори твърде смел на публиката и бе съсипан от подигравки (с вградените в решетката дневни светлини приличал на граф Дракула). Днес обаче е все по-ценен от познавачите и цените бързо растат. Помага и фактът, че са произведени само 4153 бройки, преди Isuzu да се откаже от проекта през 2001.


3