Решението на Ford да се откаже от най-еблематичните си модели в Европа не издържа дълго: и спряната преди година Fiesta, и нароченият за прекратяване тази есен Focus ще се завърнат, става ясно от два вътрешни източника, цитирани от Automobilwoche. Новите модели обаче няма да са продължение на познатите ни и обичани хечбек модели, а ще са електрически и върху архитектурата MEB на Volkswagen.

Така би могла да изглежда базираната на ID.2 Fiesta според графиците на Autocar
Последното вероятно ще разочарова традиционните фенове на Fiesta и Focus. Миналата седмица от ръководството на Ford признаха, че досегашната им стратегия за Европа не е адекватна на променените условия, и намекнаха, че ще възобновят разработването на отделни европейски модели, което бе силно пренебрегнато в последното десетилетие. Компанията смяташе да продава на Стария континент електрически модели върху технологии, получени от VW по силата на партньорството между двете компании. Такива са вече предлаганите Explorer и Capri, близки роднини на VW ID.4 и ID.5.
Шефовете на Ford в Америка са одобрили инвестиции за нови хибридни и електрически модели, е разкрил пред европейските дилъри Кристоф Хер, шеф на сервизните организации на Ford за германоезичните държави. "Някои" от тези модели ще се създадат "заедно с партньори", е уточнил Хер. Почти сигурно един от новите модели ще носи името Focus, от чието планирано изчезване европейските дилъри се оплакват гръмко. Друг вероятно ще възроди името Fiesta, но вече върху платформата на бъдещите бюджетни VW ID.1 и ID.2.
Миниатюрна легенда: историята на Fiesta (ГАЛЕРИЯ):
Още през 60-те Ford обмисля да разработи малък автомобил за европейския - и най-вече за британския - пазар. Но в крайна сметка този конкурент на Mini е зачеркнат от плановете, защото разработката би струвала скъпо, а печалбата от такъв автомобил е скромна.
След петролната криза през 70-те обаче създаването на икономичен, евтин модел става наложително. Задачата е да се създаде конкурент на Fiat 127, по онова време най-продавания автомобил в Европа. Инженерният проект е дело на Тревър Ърскин, дизайнът - на Том Тярда от ателието Ghia. За Fiesta е построена изцяло нова фабрика във Валенсия, Испания. Но освен това се прави в Заарлуи и Кьолн, Германия, и в Дагенъм, Великобритания.


1