Битката кой ще е най-големият производител на премиум автомобили през 2025 изглежда предрешена още в средата на годината. Преднината на BMW пред стария съперник Mercedes e над 170,000 автомобила след първите шест месеца и продължава да се увеличава.

Продажбите на леки автомобили (в синьо) и чисти електромобили като част от общите (в зелено). Графика AUTOMEDIA,BG
Mercedes бе принуден да преглътне унижението да бъде изпреварен дори на домашния си германски пазар, където досега неизменно имаше аванс пред баварците. Една от основните причини за изоставането на марката от Щутгарт е в слабия интерес към чисто електрическите й модели - сегмент, в който продажбите на Mercedes са едва една трета от тези на BMW, и дори изостават от тези на Audi.
И трите германски гиганта отчитат спад в резултатите спрямо първото полугодие на миналата година, най-вече заради продължаващия отлив на клиенти в Китай.
Кой как се справя в премиум сегмента (ГАЛЕРИЯ):
Добре се развиват нещата и на другия полюс, при поделението за спортни автомобили BMW M, чиито продажби са се увеличили с 6.5 на сто (до 105,939). Mercedes не обявява отделни продажби на AMG поделението си, но е ясно, че те са по-малко от тези на BMW M. Общо във високия сегмент Mercedes отчита 129,900 продажби, но тук се включват минимум 25,000 бройки S-Class, EQS, G-Class, GLS и Maybach, които не идват от AMG.


8