IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW обяви автомобилната стратегия на Европа за "катастрофа"

Баварците очакват забраната на нови автомобили с ДВГ да отпадне до 3 години

"Катастрофа" - така Оливер Ципсе, главен изпълнителен директор на BMW Group, обобщи настоящата политика на Европейския съюз в автомобилната индустрия, цитиран от Welt.de. Баварският производител не одобрява генералните решения на властите в ЕС – най-вече забраната за продажба нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене от 2035 и митата върху продукти от Китай. Според Ципсе, няма как да бъде поставена регулаторна цел и да се очаква, че тя ще се случи.


Оливер Ципсе


BMW не се притеснява от митата на Тръмп

Оливер Ципсе е категоричен, че германската марка не е загрижена от налагането на мита от страна на САЩ върху продукти, които идват от Европа. Той смята, че има възможност за компенсиране на вноса и износа, въпреки че САЩ планират да наложат мита до 30% на Стария континент.

Факт е, че BMW има фабрики на американска земя, откъдето изнася автомобили по целия свят. Заводът в Спартанбърг, Южна Каролина, произвежда 400 000 бройки годишно и покрива половината от превозните средства, продавани от марката в САЩ.

Затова и Ципсе смята, че трябва да бъде постигнат консенсус между двете страни. Въвеждането на тарифи ще доведе до "митническа спирала, която ще навреди на всички", категоричен е шефът на баварския концерн, като допълни, че "най-високата тарифна ставка в индустрия идва от Брюксел, а не от Белия дом", имайки предвид 31%, прилагани за вноса от Китай.


BMW Китай


Последното вреди и на европейските компании, припомня Ципсе, тъй като BMW и други компании също произвеждат в азиатската държава. "Понякога оставаме с впечатлението, че политиците в Европа забравят, че европейските компании са активни по целия свят", добавя той.

Само електрически автомобили през 2035? BMW казва "не"

Друг аспект, който шефът на BMW остро критикува, е добре познатата забрана за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035, която не дава възможност на друга алтернатива освен 100% електрическия автомобил. Главният изпълнителен директор на BMW е категоричен, че "сегашната система е катастрофа" и смята, че тя застрашава европейската автомобилна индустрия чрез унищожаване на всяка възможност за инвестиции.

Ципсе очаква този регламент да бъде отменен в рамките на максимум три години, тъй като смята, че е "твърде скъп" и добавя, че това, което Европа трябва да направи, за да контролира замърсяващите емисии, е да вземе предвид целия жизнен цикъл на превозните средства, а не само тези, които са изхвърлени от изпускателната им тръба.


BMW iX


Електронни горива, водород и енергийна мрежа

61-годишният топ-мениджър засегна и спорни въпроси като устойчивите горива, които за Европейския съюз не са валидни като инструмент за декарбонизация. Ципсе посочва, че Европа не трябва да забравя, че употребяваните автомобили с вътрешно горене ще продължат да бъдат на пътя и след 2035.

В същото време BMW се ангажира с електрическите автомобили, но не като единствения път за бъдещето. Ципсе отново потвърди ангажимента на баварския производител към водорода, като според него тази технология ще позволи на марката да се да се освободи от зависимостта от Китай за доставки на батерии, които се добавят към тези на полупроводници и суровини.

"Ние не сме глупави, ние мислим. Изваждането на водорода от играта би било грешка", обясни той, напомняйки на Европа, че затварянето на вратата към мултиенергийния подход само засилва тази зависимост от доставчици и производители извън Стария континент.


BMW водород


Главният изпълнителен директор на BMW посочи още, че продажбите на електрически автомобили отслабват в световен мащаб и особено на германския частен пазар, където достъпните модели са съвсем малко.

Според Ципсе "не можете да поставите регулаторна цел и да вярвате, че това ще се случи", тъй като потребителите дават приоритет на цената и поддръжката. Освен това той предупреди, че при сегашната електрическа мрежа само половината от автомобилния парк може да бъде електрифициран и че пълният преход към електроенергия ще отнеме не по-малко от три до четири десетилетия.


0 от 500
  • #50
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Синдромът на проекция в сила или казано по-просто, крадецът вика дръжте крадецът Не се вижда, че по цял е на компа и пише тъпизми, тръгнал на останалите хора да обяснява, че не виждали нищо в реалността. Кола няма, тръгнал да обяснява кое било добре. Те за това 40% от германците и американците купили си електрички, сега се връщат към ДВГ. Само нашето инфантилче си вярва, че само той е прав, а всички останали грешат. Много тежък клиничен случай е.
  • #49
    0 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Има го и терасния синдром - показваш се от терасата на панелката във Варна в квартал Чайка и каквото видиш от терасата Това е реалността - ако не видиш енергиен кооператив или електромобил, значи никъде по света такива неща не съществуват и е невъзможно да съществуват. Не виждат и водородни автомобили, но щом авторитета е казал че съществуват, е невъзможно да лъже или да се объркал нещо. Няма как да продаваш енергия на съседите, въпреки 50% от слънчевата енергия в Германия е такава.
  • #48
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Този от bmw е абсолютно същия най-умен човек на света който позволявате да мисли вместо вас. Той ви казва в прав текст, че няма достатъчно ток за зареждане на електрически автомобили и вие повтаряте като папагали. А като ви питат с какво ще се произвежда водорода, веднага обяснявате с излишната енергия, която трябва да е четири пъти повече отколкото да заредиш електромобил. Умните хора не разбират от първия път за какво говоря. За папагали повтарящи думите на "авторитети" е невъзможно да разбера
  • #47
    0 rate up comment 7 rate down comment
    До антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Тази мантра за свръх умния и най-интелигентен индивид на планетата, който мисли вместо всички сектанти а те само повтарят като папагали, сме я чували от същите сектанти от 10 години насам и чакаме чакаме чакаме да дойдат водородните автомобили. Щом най-умният човек на света го е казал значи няма нужда да се спори с него.
  • #46
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До симчо ( преди 4 месеца )
    А парите цистерна цяла година ли стои на полето във всяко село? Пълна ли я държат? Как е охраняват? Кажи да ходя да си сипвам през нощта когато не е активен аграрен сезон? Защото фотоволтаите си стоят на полето през цялата година и си произвеждат ток от който могат трактори и камиони да бъдат заредени за минути. А първите трансформатори до които ще бъдат изградени батерии са тези на фотоволтаичните централи. Ще могат да зареждат тракторите и през нощта.
  • #45
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Sim4o ( преди 4 месеца )
    До всяко село ТРЯБВА да има не 1 а поне 2 ценнрали.Колко нафта горят трактори и комбайни при кампаниите? Ми по една цистерна на ден!Това КАК може да стане да е електро? Ми с централи и бабаджан кабели насам-натам из полето.
  • #44
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Абе какво разбираме ние и шефът на БМВ? Батерии по 36 тона и 10 MW ще има съвсем скоро до всеки трафопост и ще издържат по 8 000 цикъла. Ако не вярвате, питайте инфантилчето, което има фотоволтаик, но за жалост няма кола, иначе знае всичко за електричките.
  • #43
    0 rate up comment 6 rate down comment
    До 42 ( преди 4 месеца )
    В България във всяко едно село има десетки микроцецове - хотел с парно. А със закона за либерализация на енергетиката, върви и закон за либерализация на топлинната енергия, която ще можеш както да купуваш така и да продаваш. Антиелектриците си лаят а животът си върви
  • #42
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Димов=идиот ( преди 4 месеца )
    Колега и диот , И аз точно това му говоря. Никой никъде по света не ползва фотоволтаици и батерии за производство на ток. Електромобилите вече са забравена технология и модата им отмина, но той продължава да казва че това било бъдещето. Нашият приятел е учен теоретик.Развива кухи и неприложими теории,които на практика никой не ползва дори безплатно.Това не му пречи да се чувства горд и значим в собствените си очи
  • #41
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Гост=идиот ( преди 4 месеца )
    Така е нашият приятел постоянно говори за някакви фотоволтаици които са едни стъкла, които произвеждат ток максимум за да си заредиш телефона и никога не могат да заменят въглищата. Говори за съхранение на ток в батерии а всички знаем че на третата година тези батерии трябва да се сменят ако не се запалят И никога няма да си върнат инвестицията. Всички говорят за тези батерии и фотоволтаици нох никой не ги е виждал защото са неприложими в практиката.