Много производители на автомобили побързаха да определят крайни срокове за отказ от двигателите с вътрешно горене, но само няколко години и това се промени, след като се оказа, че електрификацията не върви според очакванията им. BMW обаче беше една от малкото компании, която не наруши никакви обещания по простата причина, че никога не е обявявала край на автомобилите, задвижвани с бензин.
В ново интервю за германското бизнес издание Automobilwoche един от топ-мениджърите в BMW заяви: „Двигателят с вътрешно горене е нашата основа и ще финансира и бъдещия ни бизнес с електрически превозни средства.“
Думите са на Клаус фон Молтке, управител на завода на BMW в Щайр, Австрия, където през миналата година са произведени 1,2 милиона двигателя. Той е категоричен, че разработката на конвенционални силови агрегати ще продължи. И за да осигурят бъдещето на двигателя с вътрешно горене, инженерите ще направят всички ДВГ съвместими с предстоящите разпоредби Euro 7.
В BMW говорят само за бензинови двигатели, но дизелът все още не е мъртъв. Фон Молтке заяви, че компанията му тества различни горива, съвместими с двигатели с вътрешно горене, включително HVO100, за автомобили с дизелови двигатели. Съкращението означава „хидротретирано растително масло“, а „100“ означава, че това е чисто, несмесено гориво. BMW вече зарежда дизелови автомобили, произведени в Германия, с HVO100, преди да ги изпрати до дилърите.
Компанията твърди, че емисиите на CO₂ са намалени с до 90% в сравнение с конвенционалния дизел. В допълнение към екологичните ползи, дизеловите двигатели, работещи с HVO100, се представят по-добре при студен старт и са по-малко податливи на микробно замърсяване поради чистотата на горивото.
Освен двигателите с вътрешно горене, фабриката на BMW в Щайр в Горна Австрия произвежда и „електрически двигатели“ за бъдещи електрически превозни средства Neue Klasse. Предварителното производство на електрически двигатели от шесто поколение започна преди около година за прототипи, преди дебюта на новия iX3 този септември на изложението IAA Mobility в Мюнхен. Серийното производство на електрическия кросоувър ще започне в края на тази година в новия завод на BMW в Дебрецен (Унгария).
Въпреки че BMW остава ангажирана с двигателите с вътрешно горене в дългосрочен план, компанията очаква продажбите да бъдат поравно разпределени между модели с двигатели с вътрешно горене и електрически автомобили до края на десетилетието. Достигането на 50% само за пет години е амбициозна цел, като се има предвид, че електрическите автомобили са представлявали само 17,4% от общите продажби на BMW Group (включително Mini и Rolls-Royce) миналата година. През първото тримесечие на 2025 електрическите автомобили са съставлявали близо 19% от доставките, така че компанията трябва да е доста уверена, че може да достигне паритет до 2030.
На въпроса дали Европейският съюз ще изпълни плана си за забрана на продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г., Клаус фон Молтке отговори: „Не е наша работа да правим подобни предположения - това е безсмислено. Нашата работа е да разгледаме всички възможни сценарии, да се подготвим за всеки един и да гарантираме капацитета си за доставки.“
BMW държи всички опции отворени и все още не е насочила изцяло ресурсите си към електрически превозни средства. Компанията остава инвестирана в двигатели с вътрешно горене и вече потвърди, че разработва нов бензинов M3 с редови шестцилиндров двигател, вероятно с някаква форма на електрификация. По-големият M5 също не е загубил нито един цилиндър, тъй като неговият V8 вече е част от plug-in хибридна конфигурация, за да отговори на все по-строгите стандарти за емисии.