През годините станахме свидетели на някои наистина страни рекламни кампании от автомобилни производители, но явно в BMW са решени да ги надминат. Новата реклама на баварците включва компютърно генериран октопод, а целта е да се изтъкнат технологии, с които ще бъдат оборудвани предстоящите автомобили BMW Neue Klasse.
Октоподът във видеото се казва Okto, като основната идея на участието му, че ръцете на морския обитател имат собствена нервна система, която може да се справи сама с различни задачи. След това се предполага, че октоподът може да направи някои невероятни неща, тъй като разполага и с допълнителна нервна система, която да координира другите две. Тогава започва балетът на животното, който прекъсва, тъй като той няма тази допълнителна управляваща невронна система. BMW Neue Klasse обаче го прави и това означава, че е по-добър от октопод.
Всичко това звучи наистина объркващо и странно, но в BMW определено на смятат така. Компютърната система на превозните средства Neue Klasse наистина е като на октопод. Колата има цял куп малки групи сензори и контролери, като всички те са безжично свързани с четирите основни компютъра на колата. Те приемат цялата тази информация и управляват това, което трябва да се случи в различните системи на колата.
Един от тези компютри е това, което BMW нарича "Heart of Joy" (Сърцето на радостта), което се споменава в рекламата. Този компютър всъщност е този, който управлява всички динамични аспекти на автомобила, така че управлява двигателите, контрола на сцеплението и настройките на окачването.
Останалите компютри се справят с други задачи, като настройки за комфорт или инфотейнмънт. В някои отношения всъщност изглежда по-скоро като Neue Klasse ще бъде по-скоро като четири октопода взети заедно.
BMW представи линията Neue Klasse преди няколко години - първо със седан, а след това и с SUV. Редът на излизане на серийните модели обаче е променен, като SUV-ът ще бъде първи. Той ще носи името iX3 и трябва да бъде представен на изложението IAA Mobility Conference този септември. Стилът ще бъде изключително близък до концепцията, а колата би трябвало да получи забележителни технически характеристики.
BMW претендира за пробег до 900 км благодарение на новите 800-волтови батерии. Седанът с размер на Серия 3 ще излезе догодина, след което трябва да се появят още няколко нови електромобила на съща платформа.