На хартия тези двигатели може да изглеждат идеални - атмосферни шестаци с добра мощност, модерни технологични решения и големи имена - Mercedes-Benz, BMW, Audi, Porsche... С възрастта обаче тези агрегати се превръщат в главоболие. Представяме ви списък с 6-цилиндрови двигатели с естествено пълнене, които често разочароват въпреки отличната репутация на техните производители.
Проблемни 6-цилиндрови мотори (ГАЛЕРИЯ):
На практика обаче EER стана известен с нещо съвсем различно – недостиг на масло и преждевременни основни ремонти. Тесните маслени канали и склонността към прегряване водят до образуване на утайки, които запушват маслоприемника. Резултатът е спад на налягането, чукане и блокиане, като това се случва понякога още при пробег от 15 000 км. Дори подобренията от 2002–2004, които започнаха след множество съдебни дела, помогнаха само частично.
Има проблем и с ангренажната верига. Тук има три вериги, които често тракат още на 100 000 километра, а помпата, която задвижват, често тече. Масло също тече от всякакви места - семеринги, капаци, гарнитури на предния капак на ангренажния ремък. До 150 000 – 180 000 километра, двигателят обикновено се нуждае от основен ремонт, дори и да е избегнал проблема с недостига на масло.


9