Още през 2020 година Европейската комисия посочи противодействието на китайската доминация при производството на батерии за електромобили като една от най-важните си стратегически цели. Пет години по-късно обаче от това противодействие няма видим ефект - тъкмо обратното. Делът на китайските компании в световното производство на батерии, който бе 66% през 2023 и 70.3% през 2024, сега вече клони към 78.4%, по данни на корейския институт SNE Research.

Дзън Юичун, популярен и с "английското" си име Робин Дзън, е основателят на CATL - и понастоящем един от най-влиятелните хора в глобалната автомобилна индустрия
Всички големи китайски фирми за батерии увеличават дела си, докато японските и корейските им конкуренти продължават да губят позиции. Европейските компании си остават в графата "и други", особено след като най-амбициозният европейски проект за батерии, Northvolt, обяви банкрут преди няколко месеца.
Общото производство на батерии от януари до май е било 401.3 гигаватчаса, показват данните на SNE Research. Това е ръст от почти 41% спрямо същия период на миналата година.
10-те най-големи производителя на батерии (ГАЛЕРИЯ):
Дял преди година: 2.1%
Макар и базирана в Силициевата долина в Калифорния, тази компания всъщност е китайска, собственост на GuoXuan. Нейно дъщерно дружество произвежда батериите за миниатюрния Wuling Hongguang Mini, един от най-продаваните електромобили в Китай. Амбицията на Gotion е да продава по-големи батерии за електрификация на автобусния транспорт. През 2020 компанията си осигури инвестиция за 1.1 милиарда евро от Volkswagen. Изкачила се е с три места в сравнение с миналата година.


0