Още през 2020 година Европейската комисия посочи противодействието на китайската доминация при производството на батерии за електромобили като една от най-важните си стратегически цели. Пет години по-късно обаче от това противодействие няма видим ефект - тъкмо обратното. Делът на китайските компании в световното производство на батерии, който бе 66% през 2023 и 70.3% през 2024, сега вече клони към 78.4%, по данни на корейския институт SNE Research.

Дзън Юичун, популярен и с "английското" си име Робин Дзън, е основателят на CATL - и понастоящем един от най-влиятелните хора в глобалната автомобилна индустрия
Всички големи китайски фирми за батерии увеличават дела си, докато японските и корейските им конкуренти продължават да губят позиции. Европейските компании си остават в графата "и други", особено след като най-амбициозният европейски проект за батерии, Northvolt, обяви банкрут преди няколко месеца.
Общото производство на батерии от януари до май е било 401.3 гигаватчаса, показват данните на SNE Research. Това е ръст от почти 41% спрямо същия период на миналата година.
10-те най-големи производителя на батерии (ГАЛЕРИЯ):
Дял преди година: 1.7%
Китайски производител на батерии, който се отдели като дъщерно дружество на Great Wall Motors, производител на електрическите марки Ora и Wey. Целта на компанията е до края на тази година да увеличи производствения си капацитет до 600 гигаватчаса.


0