IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новите господари на автомобилния свят: Кой прави батериите?

Китайската доминация в този сектор е вече смазваща, с почти 80% пазарен дял

Още през 2020 година Европейската комисия посочи противодействието на китайската доминация при производството на батерии за електромобили като една от най-важните си стратегически цели. Пет години по-късно обаче от това противодействие няма видим ефект - тъкмо обратното. Делът на китайските компании в световното производство на батерии, който бе 66% през 2023 и 70.3% през 2024, сега вече клони към 78.4%, по данни на корейския институт SNE Research.
   
    
Робин Дзън, CATL, Robin Zeng, батерии
Дзън Юичун, популярен и с "английското" си име Робин Дзън, е основателят на CATL - и понастоящем един от най-влиятелните хора в глобалната автомобилна индустрия
    
    
Всички големи китайски фирми за батерии увеличават дела си, докато японските и корейските им конкуренти продължават да губят позиции. Европейските компании си остават в графата "и други", особено след като най-амбициозният европейски проект за батерии, Northvolt, обяви банкрут преди няколко месеца. 

Общото производство на батерии от януари до май е било 401.3 гигаватчаса, показват данните на SNE Research. Това е ръст от почти 41% спрямо същия период на миналата година. 
   
         
10-те най-големи производителя на батерии (ГАЛЕРИЯ):


  
     

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Ти пък защо не отидеш да живееш в Китай да видиш колко е хубаво, та пращаш човека в блатата? Кой си ти, че даваш квалификации кой е кроманьонец и кой не?Аман от самозабравили се *** като теб, които в тъпите си кратуни само Путин им се привижда как им спира субсидиите за електрички!
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 11 ( преди 4 месеца )
    Кроманьонци като теб са изгубена кауза, нито предавате, нито приемате. Бягай да живееш с блатниците на север, да ти бъде хетеро и газифицирано, те и без това наскоро обявиха за добре дошли всякакви оли гоф Рени.
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Чипа на урсулата ( преди 5 месеца )
    С тези зелени сделки и какви ли не джендърски политики, евро гейзерите насила дадоха всичко в ръцете на китайците. Европа се деидустраилизира тотално. Освен всичко се отказаха от евтините руски горива и ресурси. Всъщност продължават да ги купуват, но чрез посредници. Примерно газа и нефта, ако минат през друга държава, стават автоматично демократични. Такова малоумия няма никъде. И на всичкото отгоре се продължава с помпането на у$райна с оръжие и пари, взети от нашите данъци. Гайропа умира...
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    А в България заводи не се строят не защото сме твърде про-путински или твърде анти-путински. А защото в България реално няма кой да работи. Хората които са квалифицирани и не са скатавки са твърде малко. Пробвай да наемеш 1000 шлосери например. Кадърните хора няма да излязат много по-евтино отколкото в Унгария (която след мъдрото управление на Орбан е в дъното на ЕС). Същевременно обаче логистично Унгария е директно до автомобилните заводи в Унгария, Чехия, Словакия и Германия.
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    schvaben ( преди 5 месеца )
    Да, напредват китайците. От този месец пускат в серийно производство твърдотелна батерия. Не прототип, а реално серийно производство. А европейските производители само само се ослушват и повтарят "ДВГ е вечен" и "дизела няма алтернатива".
  • #8
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Погледни кои от производителите искат да работят с Тесла - най-добрите в бранша, а Toyota се хвана с най-губищия в цялата класация - с чият този японски производител който спъна производството на Тесла в миналото и оттогава не е разширил производството си, въпреки че е по вашите думи произвежда най-добрите батерии в света. Как така хем са най-добри хем никой не ги иска ?
  • #7
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Сега във вашия тон, нали Toyota сама си произвеждаше батериите и е най-големия автомобилен производител в света. Къде е Toyota в класацията? Единственото и споменаване е в карето за panasonic, в което се казва че откакто panasonic са се хванали със Toyota, пазарният им дял е паднал двойно само за година, въпреки че 80 и 5% от произведените от panasonic батерии отиват директно за Тесла.
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино, ха-ха ( преди 5 месеца )
    Тесла все още строи завода си за lfp батерии в САЩ, който не е завършен и вероятно няма да бъде завършен до края на годината. Кого лъжете? А не влизат в класациите за 4680 батериите които сами си произвеждат и пикапа се произвежда само с техни батерии, защото производството е само 1,5 % от световното производство и не влизат в топ 10. Ще влязат когато започнат да си произвеждат сами LFP батериите в САЩ и Китай.
  • #5
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    защото Унгария не е путинова, а българия се управлява от селски апаши на интелектуалното равнище на избирателите си
  • #4
    13 rate up comment 11 rate down comment
    Еврогей натовец ( преди 5 месеца )
    Добре де,обяснете ми защо строят заводи в путинова Унгария,а не дойдат в прайдаджийска България?