IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen стартира „Проект Нова“ - инвестира милиарди в нови ДВГ

След удара по Porsche германският концерн иска да предпази Bentley и Lamborghini

Плановете на автомобилните производители се променят бързо и постоянно. Volkswagen очакваше досега да има 100% електрическа гама, но реалността е много различна. До такава степен, че в Германия вече разработват ново поколение високопроизводителни двигатели с вътрешно горене, съобщава Spiegel.


Volkswagen


През 2020 всички изглеждаха много щастливи. Електрическият автомобил отвори вратата към нова ера след повече от век горивни двигатели. По това време, водени от оценки и политики, повечето производители обявиха голяма трансформация. Електрическият автомобил е реалност днес, но не както очакваше или си представяше. Все още има да се извърви дълъг път, преди да се превърне в единственото решение. Реалността удари силно и много компании, включително Volkswagen Group, трябва да променят курса си.

Германците вече мислят различно

Очакваше се, че Volkswagen (марката) ще бъде 100% електрическа компания до края на това десетилетие. През 2018 германският концерн определи 2026 за годината, в която ерата на двигателите с вътрешно горене ще приключи. И в тях не беше инвестирано нито едно време. По-малко от 6 месеца преди крайния срок инвеститорите от Volkswagen Group казват, че сме далеч от това да видим последния бензинов двигател. Всъщност, германците току-що са активирали „Проект Нова“ и ще инвестират милиарди за разработване на ново поколение бензинови двигатели.

Въпреки тенденцията към електромобилност, двигателите с вътрешно горене остават важен генератор на печалба, особено в луксозния сегмент, тъй като продажбите на електрически автомобили в този сегмент са по-ниски от първоначално очакваните.

Porsche получи силен удар

Porsche беше първата компания от VAG Group, която пое удара. Taycan се превърна от успех в абсолютен провал. Почти не се продават нови бройки, въпреки че след фейслифта седанът е по-добър от всякога. Porsche обаче трябва да се върне към горивния режим.


Bentley


В същото време други две топ-марки от концерна - Bentley и Lamborghini, се опитват да избегнат същата съдба. Всъщност, италианците спряха разработването на първия си електрически автомобил в светлината на резултатите от продажбите. И ще го пуснат, когато има пазар за него.

Изправен пред суровите данни, Volkswagen работи върху нова технологична основа за големи седани, SUV-ове и спортни автомобили с двигатели с вътрешно горене, както и за plug-in хибриди, под кодовото име „Project Nova“. Новата архитектура обаче ще струва страшно много пари.

Volkswagen проучва как да направи новите си двигатели по-ефективни

При новата платформа множеството управляващи системи на автомобила ще бъдат заменени от няколко мощни компютъра. Това би трябвало да повиши ефективността на функции като асистенция на водача и електрически прозорци, намалявайки разходите и теглото на автомобила. За целта Volkswagen предвижда да изгради технологични съюзи с Rivian за своите електрически автомобили и с Applied Intuition за разработването на системата.


Lamborghini


Все още обаче няма нищо подписано, защото всичко това ще струва 4 млрд евро за екип от 1200 работници. А това е твърде много според Volkswagen, където обмислят алтернативен план. Той предвижда да се удължи живота на настоящите системи и платформи, използвани от Porsche и Audi, въпреки че това би довело до основен технически ремонт. Едно обаче е сигурно - Volkswagen Group не може и няма да забрави за двигателите с вътрешно горене.


0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Хи-хи-хи ( преди 5 месеца )
    Ха-ха-ха , да беше направил забележка над Интер интери че приказва глупости? Ама не, трябва да отричаме реалността защото не ни харесва. Не е въпроса Дали, А кога електромобилите ще минат не 30, а "невъзможните" 50% от продажбите на нови автомобили в световен мащаб, а след това и в Европа, която върви след тенденциите със закъснение.
  • #7
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Така е ( преди 5 месеца )
    За нещастие, едното дете се оказа с такова рядко заболяване - водородът. За сметка на това детето наречено електромобил се развива много добре и в бъдеще ще отмени родителите си хибриди, които скоро ще излязат в пенсия, а дядото ДВГ ще приключи скоро жизненият си път от естествена или изкуствена смърт.
  • #6
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    Ако при раждането е диагностицирано с рядко ментално заболяване - може със сигурност да кажеш, че няма да го бъде за университета :)
  • #5
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 5 месеца )
    Тротинетке мажоретке,пак ли с неадекватни примери.Хайде давай разкажи за рибите и русалките.
  • #4
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Нереалистични очаквания. Това, че не можеш да родиш и отгледаш дете за две години колкото и пари да хвърлиш,, само защото защото още по време на зачеването вече си го записал за университет за три години по-късно, не означава че детето ти никога няма да завърши университет. Но тинтири обяснява че детето няма да го бъде, щом на втората година още не е готово за университет!
  • #3
    7 rate up comment 12 rate down comment
    До 2 ( преди 5 месеца )
    Правиш ли разлика между няма да я бъде и няма да стане с магическа пръчка ? Между няма да я бъде и няма да стане за две години разликата е от земята до небето.
  • #2
    20 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    Мнозина предупреждавахме, че електро утопията няма да я бъде... ама пуста политическа коректност! Плащайте си!
  • #1
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Да видим новите проблеми с какво ще са, минахме вериги, харч на масло, маслени помпи, залагам на проблеми с новите мега компютри!