Плановете на автомобилните производители се променят бързо и постоянно. Volkswagen очакваше досега да има 100% електрическа гама, но реалността е много различна. До такава степен, че в Германия вече разработват ново поколение високопроизводителни двигатели с вътрешно горене, съобщава Spiegel.

През 2020 всички изглеждаха много щастливи. Електрическият автомобил отвори вратата към нова ера след повече от век горивни двигатели. По това време, водени от оценки и политики, повечето производители обявиха голяма трансформация. Електрическият автомобил е реалност днес, но не както очакваше или си представяше. Все още има да се извърви дълъг път, преди да се превърне в единственото решение. Реалността удари силно и много компании, включително Volkswagen Group, трябва да променят курса си.
Германците вече мислят различно
Очакваше се, че Volkswagen (марката) ще бъде 100% електрическа компания до края на това десетилетие. През 2018 германският концерн определи 2026 за годината, в която ерата на двигателите с вътрешно горене ще приключи. И в тях не беше инвестирано нито едно време. По-малко от 6 месеца преди крайния срок инвеститорите от Volkswagen Group казват, че сме далеч от това да видим последния бензинов двигател. Всъщност, германците току-що са активирали „Проект Нова“ и ще инвестират милиарди за разработване на ново поколение бензинови двигатели.
Въпреки тенденцията към електромобилност, двигателите с вътрешно горене остават важен генератор на печалба, особено в луксозния сегмент, тъй като продажбите на електрически автомобили в този сегмент са по-ниски от първоначално очакваните.
Porsche получи силен удар
Porsche беше първата компания от VAG Group, която пое удара. Taycan се превърна от успех в абсолютен провал. Почти не се продават нови бройки, въпреки че след фейслифта седанът е по-добър от всякога. Porsche обаче трябва да се върне към горивния режим.

В същото време други две топ-марки от концерна - Bentley и Lamborghini, се опитват да избегнат същата съдба. Всъщност, италианците спряха разработването на първия си електрически автомобил в светлината на резултатите от продажбите. И ще го пуснат, когато има пазар за него.
Изправен пред суровите данни, Volkswagen работи върху нова технологична основа за големи седани, SUV-ове и спортни автомобили с двигатели с вътрешно горене, както и за plug-in хибриди, под кодовото име „Project Nova“. Новата архитектура обаче ще струва страшно много пари.
Volkswagen проучва как да направи новите си двигатели по-ефективни
При новата платформа множеството управляващи системи на автомобила ще бъдат заменени от няколко мощни компютъра. Това би трябвало да повиши ефективността на функции като асистенция на водача и електрически прозорци, намалявайки разходите и теглото на автомобила. За целта Volkswagen предвижда да изгради технологични съюзи с Rivian за своите електрически автомобили и с Applied Intuition за разработването на системата.

Все още обаче няма нищо подписано, защото всичко това ще струва 4 млрд евро за екип от 1200 работници. А това е твърде много според Volkswagen, където обмислят алтернативен план. Той предвижда да се удължи живота на настоящите системи и платформи, използвани от Porsche и Audi, въпреки че това би довело до основен технически ремонт. Едно обаче е сигурно - Volkswagen Group не може и няма да забрави за двигателите с вътрешно горене.


6