Ferrari Roma се появи още през 2019, като производството му продължи до 2024. Сега италианският производител е готов с негов заместник, който също получава име на популярно населено място – Amalfi.

Новото Ferrari Amalfi е пълноценна суперкола, въпреки че размерите му го позиционират в средата на сегмент D с дължина 4660 мм. Широчината е 1974 мм, височината – 1301 мм, а разстоянието между двете оси – 2670 мм. Купето с 4 места е качено на 20-цолови алуминиеви джанти, като залата на елегантни линии и минималистичен стил.
Amalfi няма традиционна решетка, както при Ferrari 12Cilindri, а мястото е заето от тъмна лайстна, към която са добавени фаровете. Зад нея са поставени сензорите на помощните средства за шофиране. Задната част също е посветена на минимализма, особено забележим в светлините с графики, а финалният щрих е по-широкият аеродинамичен дифузьор, а задното стъкло се слива с профила на спойлера.

Голямата промяна спрямо Roma е в интериора, в който блестят три големи цифрови екрана - 15,6 инчов пред водача, 10,25 инчов на централната конзола и 8,8 инчов за пътника, на който излиза всякаква информация. Арматурното табло и вентилационните отвори са в един блок, а на централния тунел да разположени лостът за скоростите и безжично зареждане.
Под капака е познатият 3,8-литров туин-турбо V8 на Ferrari, който вече развива 640 к.с. – с 19 повече от Roma. Максималният въртящ момент от 760 Нм не се променя, както и скоростната кутия – 8-степенна DCT. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,3 секунди, а максималната скорост е 320 км/ч.

Допълнителната мощност идва от по-леки разпределителни валове, по-прецизен машинен блок, използването на масло с по-нисък вискозитет и промени в калибрирането на турбокомпресора, твърдят от Ferrari.
Новият модел получава и системата ABS Evo от 296 GTB, способна да определи оптималното приплъзване, а също така електрически сервоусилвател на волана, който увеличава сцеплението и към който е добавен и задният спойлер. Той автоматично променя позицията си в зависимост от надлъжното и страничното ускорение, внезапното спиране или високоскоростното завиване.

Все още няма информация за старта на продажбите на Amalfi, но се предполага, че те ще стартират в края на годината. Последните произведени през миналата година екземпляри от Roma стартираха от 240 000 евро, но се предполага, че неговият наследник ще започва поне от 300 000 евро.
Още снимки на новия модел на Ferrari - вижте в галерията:


1