IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Заслужава ли си Alfa Romeo 156 на старо

Не подценявайте старата класика - управлението е изключително, а двигателите достатъчно мощни

Alfa Romeo 156 е един от най-популярните модели в историята на италианската марка. Той се продава от 1997 до 2005 година, като за този период са произведени 673 435 от модела. Цените на предлаганите на пазара втора ръка екземпляри варират между 1500 до 30 000 евро. Заслужава ли си покупката на тази истинска класика.


Alfa Romeo 156


По отношение на стил и динамика - този агресивен и елегантен автомобил с 4 врати бележи завръщане към корените за легендарната компания. Подобно на модела 155, който замени през 1997 година, механиката идва от Fiat. Но усъвършенстваното окачване, бързото и прецизно управление осигуряват съвсем различно удоволствие от шофирането при Alfa Romeo 156.

Кара те да се чувстваш малко като пилот

Мощното и добре модулирано спиране плюс предното задвижване вдъхват увереност дори „на границата“. Бързите завои се преодоляват с лекота. Ако прекалите с газта и сте се завъртели, за да се върнете на пистата, просто трябва да свалите крака от педала. 


Alfa Romeo 156


Нещо, което трябва да се има предвид при версията GTA, чийто брутален 3.2 мотор с 250 к.с. (най-новата еволюция на V6, роден през 1979) ви осигурява спринтове от 250 км/ч, съпроводени с уникален рев на двигателя. Що се отнася до звука и емоциите, редките 2.5 V6 със 192 коня не са далеч. С изключение на 1.6, Twin Spark, те возят доста твърдо.

JTD дизелите не харчат много и са брилянтни. Проблемът е да се намерят такива, които не се юркани много. Като оставим настрана V6 -  цените са ниски. Но внимавайте за резервните части: много от тях вече не достигат.


Alfa Romeo 156


Предлаган и в елегантна, но не много просторна семейна версия (наречена Sportwagon като Alfa 33 от 80-те), колата получава първи рестайлинг през 2002-а. Интериорът е с нова конзола. 1.9 дизелови двигател се предлага и с 16 клапана (мощността се увеличава от 115 на 140 к.с.). Виж, 2.0 бензинов е с директно впръскване (165 к.с. JTS). 

GTA пристига същата година. Втората серия от 2003 година има по-големи фарове и по-висок щит. JTD двигателите също се променят: 1.9 с 16 клапана получава 10 к.с. отгоре. Моторът 2.4 с 4 клапана на цилиндър  достига 175 к.с. На следващата година дебютира Crosswagon: с 6,5 см по-висок, той се предлага само с най-малкия от дизелите и е единственият с 4x4 задвижване .


Alfa Romeo 156


Изтънченост на всички нива

Платформата Tipo 2, на която са базирани няколко модела от бившата група Fiat, е основно преработена. Окачването усъвършенствано с  MacPherson отзад и „висок“ четириъгълник отпред. Именно тази конфигурация, която е използвана (наред с други неща) за по-малкия 147 и неговите наследници - 159 и Giulia, предлага отличен контрол на  на колелата. 

Двигателите са напомпани и не говорим само за V6. Бензиновите 1.8 и 2.0 Twin Spark, например, имат всмукателни канали с променлива геометрия, докато двата дизелови двигателя JTD представят световния дебют на системата за директно впръскване common-rail. 


Alfa Romeo 156


За какво да проверим

При двигателите Twin Spark, особено при 2.0, ангренажният ремък трябва да се сменя на всеки три години или 60 000 км. Ако се повреди, двигателят ще бъде бракуван. Цената са смяната на ремъка е около 600 евро.

Ако 1.6, 1.8 или 2.0 двигателите издават тракащ звук, основният заподозрян е вариаторът на ангренажния ремък. За да го смените, са ви необходими от 300 до 400 евро. Поддръжката на 2.0 JTS не позволява импровизация. Свещите трябва да се сменят на всеки 100 000 км и задължително да са  титаниеви. В противен случай съществува риск да се спука бутало.


0 от 500
  • #7
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Alfa Romeo с JTD (2) ( преди 5 месеца )
    ..някой части са от относително скъпи по моите разбирания за компактен хечбег. Трябва да се провери кой поддържа Alfa, Lancia, Fiat в региона през местни клубове и онлайн групи, зада се обслужва и пипа от човек наясно с материята и да не е мошеник, защото в случайни сервизи нямат скрупули, нито съвест, като видят Alfa Romeo започват със холивудските циркаджийски изпълнения и лъжи.Преди да я купя, бях събрал мнения от собственици на 147 и 156 които съм срещал случайно, 90% изкл позитивни.
  • #6
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Alfa Romeo с JTD ( преди 5 месеца )
    От 1г имам Alfa Romeo 147 1.9 JTD. Внос, чист пробег в онлайн архивите на системата за годишните им прегледи и проверено crash free минало. От 1ви собственик, разкошна. Иска дебнене, готовност и разбира се да знаеш какво търсиш. Личен опит - JTD дизелa не пуши дори при настъпване, не мирише отзад, и не не пипа масло, ако си е с двата катализатора, чисто нов EGR (250) и ако колата е без чипове т.е. без тормозена турбина. Великолепна за каране, 527км с 22л, (4.1л/100км)
  • #5
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Заслужава си!
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ако ще търсите 20-30 годишна Алфа трябва да търсите някоя попадаща в категорията класика и дали сте готови да вкарате пари като за такава. За ежедневието е наливане на грешни пари. Един колега има 176 и все нещо й куца-като на всяка кола след 20-така.
  • #3
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    14г. имах такава кола, купена от Горублене, е насочиха ме към конкретна бройка. Около 12г. я карах с газова уредба. Прекрасен автомобил. Пиша само от обич към колата и марката. През 2025г. за 156ца ми се струва прекалено късно. Основният проблем винаги е бил с носачите. Отделно двигателят изпитва маслен глад при постоянна много висока скорост. От почти 3г. карам Мито 1.4 турбо, със спортни аморт. отпред, по нищо като динамика и управление не й отстъпва.
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    //// ( преди 5 месеца )
    Каква механика идва от Фиат? Окачването е мулти линк, в друг модел на фиат го няма. Бензиновите двигатели са си на Алфа или Ланча.....Единствено дизела е комплексен за Фиат Груп.
  • #1
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 5 месеца )
    Като нов е прекрасен автомобил. Проблемът е, че бързо старее, амортизира се и създава много проблеми още след петата-шестата година.