IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Заслужава ли си Alfa Romeo 156 на старо

Не подценявайте старата класика - управлението е изключително, а двигателите достатъчно мощни

Alfa Romeo 156 е един от най-популярните модели в историята на италианската марка. Той се продава от 1997 до 2005 година, като за този период са произведени 673 435 от модела. Цените на предлаганите на пазара втора ръка екземпляри варират между 1500 до 30 000 евро. Заслужава ли си покупката на тази истинска класика.


Alfa Romeo 156


По отношение на стил и динамика - този агресивен и елегантен автомобил с 4 врати бележи завръщане към корените за легендарната компания. Подобно на модела 155, който замени през 1997 година, механиката идва от Fiat. Но усъвършенстваното окачване, бързото и прецизно управление осигуряват съвсем различно удоволствие от шофирането при Alfa Romeo 156.

Кара те да се чувстваш малко като пилот

Мощното и добре модулирано спиране плюс предното задвижване вдъхват увереност дори „на границата“. Бързите завои се преодоляват с лекота. Ако прекалите с газта и сте се завъртели, за да се върнете на пистата, просто трябва да свалите крака от педала. 


Alfa Romeo 156


Нещо, което трябва да се има предвид при версията GTA, чийто брутален 3.2 мотор с 250 к.с. (най-новата еволюция на V6, роден през 1979) ви осигурява спринтове от 250 км/ч, съпроводени с уникален рев на двигателя. Що се отнася до звука и емоциите, редките 2.5 V6 със 192 коня не са далеч. С изключение на 1.6, Twin Spark, те возят доста твърдо.

JTD дизелите не харчат много и са брилянтни. Проблемът е да се намерят такива, които не се юркани много. Като оставим настрана V6 -  цените са ниски. Но внимавайте за резервните части: много от тях вече не достигат.


Alfa Romeo 156


Предлаган и в елегантна, но не много просторна семейна версия (наречена Sportwagon като Alfa 33 от 80-те), колата получава първи рестайлинг през 2002-а. Интериорът е с нова конзола. 1.9 дизелови двигател се предлага и с 16 клапана (мощността се увеличава от 115 на 140 к.с.). Виж, 2.0 бензинов е с директно впръскване (165 к.с. JTS). 

GTA пристига същата година. Втората серия от 2003 година има по-големи фарове и по-висок щит. JTD двигателите също се променят: 1.9 с 16 клапана получава 10 к.с. отгоре. Моторът 2.4 с 4 клапана на цилиндър  достига 175 к.с. На следващата година дебютира Crosswagon: с 6,5 см по-висок, той се предлага само с най-малкия от дизелите и е единственият с 4x4 задвижване .


Alfa Romeo 156


Изтънченост на всички нива

Платформата Tipo 2, на която са базирани няколко модела от бившата група Fiat, е основно преработена. Окачването усъвършенствано с  MacPherson отзад и „висок“ четириъгълник отпред. Именно тази конфигурация, която е използвана (наред с други неща) за по-малкия 147 и неговите наследници - 159 и Giulia, предлага отличен контрол на  на колелата. 

Двигателите са напомпани и не говорим само за V6. Бензиновите 1.8 и 2.0 Twin Spark, например, имат всмукателни канали с променлива геометрия, докато двата дизелови двигателя JTD представят световния дебют на системата за директно впръскване common-rail. 


Alfa Romeo 156


За какво да проверим

При двигателите Twin Spark, особено при 2.0, ангренажният ремък трябва да се сменя на всеки три години или 60 000 км. Ако се повреди, двигателят ще бъде бракуван. Цената са смяната на ремъка е около 600 евро.

Ако 1.6, 1.8 или 2.0 двигателите издават тракащ звук, основният заподозрян е вариаторът на ангренажния ремък. За да го смените, са ви необходими от 300 до 400 евро. Поддръжката на 2.0 JTS не позволява импровизация. Свещите трябва да се сменят на всеки 100 000 км и задължително да са  титаниеви. В противен случай съществува риск да се спука бутало.


0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Не
  • #16
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До #14 ( преди 5 месеца )
    Тя точно болката и брадвата е яко с Audi и BMW, и с *** на VW. При едните имаш кола насреща, под капака обаче само брадви и късане на джобове в сервизите, при само пластик-фантастик и абонамент за сервиза. 17г карах немски коли.Добре че взех компактен хечбег на Alfa Romeo, та разбрах що значи лъжа и пропаганда срещу марката. Ама в сервизите пълно с немски бангии а точно техните собствениците свинкали с болката се надъхват как карали "най-доброто" докато "майсторите" им дерат кожите.
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Бумеранг ( преди 5 месеца )
    Красива и пленителна, но......ежемесечен клиент на сервиза! Многоооо скъпа поддръжка!!! Алфите са за маниаци.....както и БМВ-тата. В крайна сметка всички правят едно и също: ВОЗЯТ от точка А до точка Б
  • #14
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Хейтър ( преди 5 месеца )
    Красива кола. Ако си падаш по Алфа и си свикнал с болките и си заслужава.
  • #13
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Мордохай ( преди 5 месеца )
    Карал съм я служебна няколко години и то с най-калпавия мотор 1.6 та. Кола изпреварила времето и за това обругана от некадърни майстори на Голф 2. Алфа никога не е била за лаици. Трябва да я караш, да живееш с нея и чак тогава да дрънкаш глупости с щастлив поглед. Алфа е начин на живот
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Истинска Алфа е Джулия, преди това чак 75 примерно.
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Cuore sportivo ( преди 5 месеца )
    Колега защо пък да не актуална,какво и има,напротив 156 и 166(като моята са велики машини),159 коя е наследника на 156 е толкова бъгав модел,че няма място за сравнение по надеждност с предшественика си,а за автора допълнението,че неща е списвал отнякъде:* свещите по книжка са платиниеви влектроди на НЖК(титаниеви не бях чувал)* ТС 2.0(155к.с.) е доста добър двг нито е претенциозен за маслото(ползвам от 14г.само обикновено10в-40),нито пък обслужването му е 600 лева,камо ли евро,Вива А.Р. Фо ...
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Диво куче ( преди 5 месеца )
    Като собственик на 156 ще кажа следното. Слаба електроника, демек постоянно нещо прави проблеми я борд компютъра, я парктроника, я другите екстри. Окачването е брилянтно, но не и за нашите пътища с тия носачи. Интериора като изключим седалките е евтин като изработка, но поне е красив. На тия години трябва да се внимава с ръждата. Комбито не е толкова практично колкото би се очаквало но е красиво наистина. Двигателите ако са поддържани нормално са надеждни. Като всяка друга кола си има и + и - .
  • #9
    11 rate up comment 0 rate down comment
    raiders ( преди 5 месеца )
    Карах от 2007 до 2016г. 156 2.0 бензин 1998г. 155к.с. уникална кола, проектирана и измислена за времето си, но уви сега не е актуална. Спирачки-отличен 6, двг е с променлива геометрия на входящите клапи... след 3000 оборота хвръква като турбо. Има и клапи във входящия колектор, след 2700оборота се отварят и пак върви, вариатора работи добре, с 2 думи лек 1280кг и пъргав. Интериор с естествена кожа и удобни седалки. Минус- окачване с горни алуминиеви носачи
  • #8
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Alfa Romeo с JTD (3) ( преди 5 месеца )
    Карах веднъж Alfa Romeo 156 бензин 140к.с. на съсед, преди фейслифта, малко странен съединителя, но върви мн приятно. Хората които познавам с 156ци и 147 с Twin Spark мотори, виждам си ги карат от години без проблеми, повечето даже са на газ. По-малката 147 с 2.0 Twin Sparк е безумно пъргава. Искат коректна поддръжка и не търпят издевателства.Дизела както казах, лично се убедих няма грижи ако е с двата катализатора, чисто нов EGR клапан (250 евро) и без чипове т.е. без тормозена турбина