Alfa Romeo 156 е един от най-популярните модели в историята на италианската марка. Той се продава от 1997 до 2005 година, като за този период са произведени 673 435 от модела. Цените на предлаганите на пазара втора ръка екземпляри варират между 1500 до 30 000 евро. Заслужава ли си покупката на тази истинска класика.

По отношение на стил и динамика - този агресивен и елегантен автомобил с 4 врати бележи завръщане към корените за легендарната компания. Подобно на модела 155, който замени през 1997 година, механиката идва от Fiat. Но усъвършенстваното окачване, бързото и прецизно управление осигуряват съвсем различно удоволствие от шофирането при Alfa Romeo 156.
Кара те да се чувстваш малко като пилот
Мощното и добре модулирано спиране плюс предното задвижване вдъхват увереност дори „на границата“. Бързите завои се преодоляват с лекота. Ако прекалите с газта и сте се завъртели, за да се върнете на пистата, просто трябва да свалите крака от педала.

Нещо, което трябва да се има предвид при версията GTA, чийто брутален 3.2 мотор с 250 к.с. (най-новата еволюция на V6, роден през 1979) ви осигурява спринтове от 250 км/ч, съпроводени с уникален рев на двигателя. Що се отнася до звука и емоциите, редките 2.5 V6 със 192 коня не са далеч. С изключение на 1.6, Twin Spark, те возят доста твърдо.
JTD дизелите не харчат много и са брилянтни. Проблемът е да се намерят такива, които не се юркани много. Като оставим настрана V6 - цените са ниски. Но внимавайте за резервните части: много от тях вече не достигат.

Предлаган и в елегантна, но не много просторна семейна версия (наречена Sportwagon като Alfa 33 от 80-те), колата получава първи рестайлинг през 2002-а. Интериорът е с нова конзола. 1.9 дизелови двигател се предлага и с 16 клапана (мощността се увеличава от 115 на 140 к.с.). Виж, 2.0 бензинов е с директно впръскване (165 к.с. JTS).
GTA пристига същата година. Втората серия от 2003 година има по-големи фарове и по-висок щит. JTD двигателите също се променят: 1.9 с 16 клапана получава 10 к.с. отгоре. Моторът 2.4 с 4 клапана на цилиндър достига 175 к.с. На следващата година дебютира Crosswagon: с 6,5 см по-висок, той се предлага само с най-малкия от дизелите и е единственият с 4x4 задвижване .

Изтънченост на всички нива
Платформата Tipo 2, на която са базирани няколко модела от бившата група Fiat, е основно преработена. Окачването усъвършенствано с MacPherson отзад и „висок“ четириъгълник отпред. Именно тази конфигурация, която е използвана (наред с други неща) за по-малкия 147 и неговите наследници - 159 и Giulia, предлага отличен контрол на на колелата.
Двигателите са напомпани и не говорим само за V6. Бензиновите 1.8 и 2.0 Twin Spark, например, имат всмукателни канали с променлива геометрия, докато двата дизелови двигателя JTD представят световния дебют на системата за директно впръскване common-rail.

За какво да проверим
При двигателите Twin Spark, особено при 2.0, ангренажният ремък трябва да се сменя на всеки три години или 60 000 км. Ако се повреди, двигателят ще бъде бракуван. Цената са смяната на ремъка е около 600 евро.
Ако 1.6, 1.8 или 2.0 двигателите издават тракащ звук, основният заподозрян е вариаторът на ангренажния ремък. За да го смените, са ви необходими от 300 до 400 евро. Поддръжката на 2.0 JTS не позволява импровизация. Свещите трябва да се сменят на всеки 100 000 км и задължително да са титаниеви. В противен случай съществува риск да се спука бутало.


1