IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Tesla, Lamborghini и Maserati с най-голям ръст в България: чудесата на пазара втора ръка

Отлив на купувачи от японските автомобили, бум на SUV: какво показва сравнението между 2019 и 2025

Българите охладняват към японските автомобили, все повече търсят SUV, а сред петте марки с най-голям ръст на пазара втора ръка у нас са Lamborghini, Maserati, Ferrari и Porsche. Тези любопитни изводи си направихме, като съпоставихме традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите на употребявани автомобили за януари-май 2025 с данните за същия период на 2019 - последната "нормална" година преди Covid-19 и голямото поскъпване на автомобилите. 
   
    
графика, автомобилен пазар, България, 2025, употребявани
Марките, които отчитат най-голям скок в търсенето през 2025 в сравнение със същия период на 2019
  
        
Най-очебийният извод е, че въпросното поскъпване ни най-малко не се отразява на вторичния пазар в България: за първите пет месеца на тази година новорегистрираните коли втора ръка са 105,252 - с цели 15% повече, отколкото през 2019. Два сегмента растат с още по-бързо темпо - SUV и луксозните автомобили. 
    
 

ТОП 10, модели

VW Golf - 4133
VW Passat - 2730
Mercedes C-Class - 2616
Mercedes E-Class - 2379
Audi A4 - 1989
BMW 3 Series - 1953
BMW 5 Series - 1836
Honda CR-V - 1605
VW Touran - 1567
Opel Astra - 1495

Като цяло най-търсените марки на пазара втора ръка остават същите, както ще видите от галерията под статията. Но има и някои промени: Opel, Honda и Citroen се смъкват с по 2 места надолу в класирането; за сметка на това Hyundai се изкачва с цели 6 и вече е в десетката. 

Марката с най-голям ръст за тези шест години е Tesla - 8150%, но от ниска база (само 6 регистрирани автомобила през януари-май 2019). Следват Lamborghini - 340%, Maserati - 282%, Ferrari - 200%, и Porsche - 180%. И тук сравнението е с малко бройки през 2019, но тенденцията е достатъчно очевидна. При Bentley скокът е 117%. Регистрациите на употребявани Rolls-Royce са били 0 тогава, и 9 сега. 

Ако извадим нишовите играчи от сметката, най-силно се е повишило търсенето за Jeep - със 120%, по-нататък следват Hyundai - 113%, Dacia - 111%, Kia - 102%, Skoda - 67%, Volvo - 30%, Mercedes - 24%, и Nissan - 19%.  
   
    
Jeep Grand Cherokee 2012
Търсенето на SUV расте с небивали темпове на вторичния пазар у нас. Модели като Jeep Grand Cherokee са утроили продажбите си
  
     
Най-съществен спад отчитат Alfa Romeo (-47%), Daihatsu (-87%), Subaru (-23%), Opel (-19%) и Mazda (-17%). Като цяло интересът към почти всички японски марки спада - намалели са регистрациите и на Mitsubishi и Honda, а при Suzuki и Toyota ръстът е символичен, много под средния за пазара и води до свиване на пазарния дял. 
   
    
Най-продаваните марки и модели на старо в България (ГАЛЕРИЯ):


  
     

 

0 от 500
  • #1
    31 rate up comment 24 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Японските марки винаги са се продавали само по една-единствена причина - мита за надеждност. Затова и колите са на 15+ години. Купуват ги хора с по-скромни доходи и акъл. Човек с пари трудно може да се хване на такава простовата лъжа, затова и при новите автомобили на частни лица продажбите са почти нулеви, макар че има фирмени продажби, където просто се взима марката, която предложи най-добри условия и няма нищо общо с предпочитанията на каращите ги.