В епоха, в която енергийната ефективност и екологичната устойчивост са в основата на избора на мобилност, хибридните автомобили представляват баланс между производителност и спестяване. Така нареченият пълен хибриден автомобил (HEV, хибридно електрическо превозно средство) използва двигател с вътрешно горене (почти винаги бензинов), комбиниран с един или повече електрически двигатели, захранвани от батерия.

За разлика от меките хибриди, пълните хибриди могат да пътуват в изцяло електрически режим на къси разстояния и с ниска скорост, без да е необходимо външно зареждане. Двата двигателя - термичен и електрически, могат да работят отделно или в синергия, за да осигурят сцепление на автомобила, като по този начин позволяват икономия на гориво.
Но кои са най-икономичните пълни хибридни модели, предлагани на пазара? Ето селекция, базирана на средната консумация, декларирана от производителя, която включва предимно японски и корейски модели. Всъщност, с изключение на Renault Group, за момента европейските марки пренебрегват напълно хибридните двигатели, като обикновено предпочитат меки или plug-in хибриди.
Чистите хибриди с най-нисък разход на гориво (ГАЛЕРИЯ):
Kia Niro е оборудван със същото задвижване със 129 к.с. като "братовчед" си Hyundai Kona, базиран на бензинов двигател 1.6 GDi и комбиниран с трансмисия с двоен съединител. Корейският кросоувър изминава 100 км с 4,4 литра бензин, като може да бъде още по-икономичен при избор на варианта за пропан-бутан - единственият пълен хибрид, който предлага и мощност с две горива.


2