При драстично скочилите цени на новите автомобили напоследък, покупката втора ръка започва да придобива все повече смисъл - особено когато става дума за кола на 6-7 години. Докато корпоративните собственици обикновено сменят автомобилите си между третата и петата година, частните собственици най-често се разделят с колата си именно след 6-ата или 7-ата година - а техните машини по правило са по-добре поддържани и пазени от служебните. До този момент гаранцията обикновено е изтекла, но вграденият в основните агрегати ресурс не е изчерпан - с подмяна на някои консумативи и добра грижа, една 7-годишна кола спокойно може да прослужи още толкова, без да създава сериозни проблеми.
Тук ще ви запознаем с резултатите от актуалния доклад на TUV за надеждността на автомобилите на възраст 6-7 години, тоест произведени през 2017 и 2018 (тестовете на TUV са правени през миналата година). Можете да си припомните и резултатите при автомобилите на 8-9 години, на 10-11 години и на 12-13 години.
Най-здравите коли от 2017-2018 година (ГАЛЕРИЯ):
Среден процент проблеми: 9,3%
Среден пробег: 78,000 км
През 2015 Suzuki се отказа от по-големия Grand Vitara и представи новата Vitara с код LY и производство в завода в Естергом, Унгария. Не бихте я нарекли рафинирана или особено луксозна, а и шумоизолацията е посредствена. Но Vitara е много надеждна, практична и икономична, благодарение на ниското си тегло. Имаше една важна сервизна акция за дозатягане на крепежни болтове на задната ос, но тя засягаше сравнително малко автомобили.
TUV, германската Асоциация за технически инспекции, всяка година проверява около 10 милиона автомобила, но включва в докладите си само онези модели, от които са изследвани достатъчно бройки. Поради това от данните липсват популярни у нас автомобили като Honda CR-V, както и цели марки като Jeep, Alfa Romeo и Lexus.
Ако се съди по данните, най-сигурно все така е да заложите на германски или японски автомобил. Volkswagen е рекордьор по брой модели в Топ 20 по надеждност - цели 4 (макар че два от тях могат да се разглеждат и като един модел). По три представителя на върха имат също Mazda, Audi и Mercedes, а Seat добавя два. Но не бива сляпо да се доверявате на германското качество: в последната десетка, където са най-проблемните модели, има цели четири Made in Germany, някои от които са с по-лоши показатели от Dacia Sandero.

BMW Серия 5 е една от най-търсените коли втора ръка у нас, но в доклада на TUV за моделите от 2017-2018 е на самото дъно по констатирани проблеми
В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 22. Mercedes C-Class - 11,0% (99,000 км), 23. Renault Captur - 11,1% (65,000 км), 24. Hyundai i20 - 11,2% (71,000 км), 24. Opel Mokka X - 11,2% (72,000 км), 26. Opel Grandland X - 11,3% (76,000 км), 27. Kia Rio - 11,4% (70,000 км), 28. Audi A1 - 11,5% (71,000 км), 28. Mercedes GLC - 11,5% (97,000 км), 30. Renault Scénic - 11,6% (82,000 км), 31. VW Touran - 11,7% (113,000 км), 32. Opel Meriva - 11,8% (66,000 км), 33. Audi Q5 - 11,9% (117,000 км), 33. Opel Adam - 11,9% (60,000 км), 35. Seat Leon - 12,2% (95,000 км), 36. Skoda Octavia - 12,4% (115,000 км), 36. Volvo XC60 - 12,4% (114,000 км), 38. Skoda Citigo - 12,5% (61,000 км), 38. Skoda Fabia - 12,5% (75,000 км), 38. Skoda Yeti - 12,5% (81,000 км), 38. Opel Astra - 12,6% (96,000 км), 41. Suzuki Swift - 12,6% (73,000 км), 41. Toyota Yaris - 12,6% (62,000 км)
В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 44. Audi A6/A7 - 12,9% (128,000 км), 45. Ford Ecosport - 13,0% (63,000 км), 45. Skoda Rapid - 13,0% (85,000 км), 45. VW Polo - 13,0% (70,000 км), 48. Nissan Qashqai - 13,1% (81,000 км), 48. VW Up - 13,1% (66,000 км), 50. Mercedes E-Class - 13,2% (129,000 км), 50. VW Beetle - 13,2% (62,000 км), 52. Mazda 3 - 13,3% (85,000 км), 53. Ford Kuga - 13,4% (90,000 км), 54. Hyundai ix20 - 13,5% (60,000 км), 54. Skoda Superb - 13,5% (125,000 км), 54. Toyota Auris - 13,5% (82,000 км), 57. VW Touareg - 13,7% (118,000 км), 58. Ford C-Max - 13,8% (84,000 км), 58. Hyundai Tucson - 13,8% (87,000 км), 58. Kia Ceed - 13,8% (89,000 км), 61. Ford B-Max - 13,9% (60,000 км), 61. Kia Sportage - 13,9% (87,000 км), 61. Smart Fortwo - 13,9% (49,000 км), 61. Toyota Aygo - 13,9% (62,000 км), 61. VW Passat - 13,9% (134,000 км)
В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 66. BMW 1/2 Series - 14,0% (83,000 км), 67. Ford Ka+ - 14,1% (56,000 км), 67. Ford Mondeo - 14,1% (122,000 км), 67. Ford S-Max - 14,1% (117,000 км), 67. Seat Mii - 14,1% (66,000 км), 71. Audi A4/A5 - 14,4% (114,000 км), 72. Peugeot 208 - 14,5% (66,000 км), 73. BMW X3/X4 - 14,6% (107,000 км), 74. VW Caddy - 15,1% (110,000 км), 75. Renault Mégane - 15,3% (87,000 км), 76. Opel Corsa - 15,4% (67,000 км), 77. Seat Ibiza - 15,5% (80,000 км), 78. BMW 3/4 Series - 15,7% (113,000 км), 79. Peugeot 2008 - 15,8% (68,000 км), 79. Peugeot 308 - 15,8% (101,000 км), 81. Fiat 500 - 16,1% (54,000 км), 82. Renault Twingo - 16,4% (56,000 км), 83. Citroën C3 - 16,5% (62,000 км), 84. Hyundai i10 - 17,4% (58,000 км)
В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 85. Opel Insignia - 17,6% (124,000 км), 86. Ford Fiesta - 17,8% (73,000 км), 86. Kia Picanto - 17,8% (60,000 км), 88. Fiat Panda - 18,0% (58,000 км), 88. Renault Clio - 18,0% (71,000 км), 90. Citroen Berlingo - 18,3% (94,000 км), 91. Hyundai i30 - 18,4% (92,000 км), 92. BMW X1 - 18,7% (86,000 км), 93. Ford Focus - 19,5% (100,000 км), 93. Nissan Micra - 19,5% (57,000 км), 95. Mini - 19,6% (69,000 км)
Честта на Франция все така се брани основно от произвежданото в Испания Renault Captur, но сега и Scenic попада в зелената зона на класирането. От корейските модели най-добро е представянето на Hyundai i20 и Kia Rio. Най-предно класираният Ford е чак 45-и. Нито една италианска кола не попада дори в Топ 80.

VW Passat е автомобилът с най-висок среден пробег от всички изследвани модели. Имайте го предвид, когато видите някой "качваш се и караш" екземпляр на Горубляне, чийто километраж показва 105,000 км за 20 години
Прави впечатление пропадането на MINI, чийто основен модел до 2016 влизаше в Топ 20, а сега е близо до дъното. Сред последните десет очаквано попадат всички модели на Dacia, но компания им правят и цели три BMW-та, включително толкова популярната на вторичния пазар у нас Серия 5. Разбира се, при тях и средният пробег е доста по-висок от този на повечето други модели. Най-много километри в Германия навърта Volkswagen Passat - средно по 134,000 за 7-годишните автомобили, следват го Е-класата на Mercedes (129,000 км), Audi A6 (128,000 км), Skoda Superb (125,000 км) и Opel Insignia (124,000 км).
МОДЕЛИТЕ С НАЙ-МНОГО ПРОБЛЕМИ:
96. Dacia Sandero - 19,7% (69,000 км)
97. Renault Zoe - 19,9% (61,000 км)
98. BMW X5/X6 - 20,4% (121,000 км)
99. VW Sharan - 20,8% (116,000 км)
100. Seat Alhambra - 20,9% (110,000 км)
101. BMW 2 Active Tourer - 21,2% (89,000 км)
102. Dacia Logan - 22,3% (91,000 км)
103. BMW 5/6 Series - 23,6% (111,000 км)
104. Dacia Duster - 24,3% (81,000 км)
105. Dacia Dokker - 26,5% (89,000 км)


0