Независимо от митата и другите ограничения, китайските автомобилни производители в един момент ще достигнат навсякъде по света. Глобалната експанзия е част от дългосрочните им цели, тъй като те трябва да намерят нови източници на растеж на продажбите. Китайски пазар вече е пренаситен и е изправен пред ценови войни, така че износът може да помогне за компенсиране на вътрешните трудности.
Досега експанзията на Китай е съсредоточена главно в Югоизточна Азия (Тайланд, Малайзия, Индонезия), Австралия и Нова Зеландия, Централна Азия (Казахстан, Узбекистан), Русия и Беларус, Близкия изток, някои страни в Африка и Латинска Америка (Бразилия, Чили, Перу, Мексико). Европа също е сред целите им, но там експанзията протича по-бавно, отколкото на други пазари, тъй като регулациите и тарифите затрудняват напредъка на стария континент.
И докато BYD, Geely, Chery, Changan, GWM и SAIC продължават да набират популярност на световните пазари, техните конкуренти от Япония, Корея, Европа и САЩ вече усещат въздействието от тяхното настъпление, пише в свой анализ Motor1.
Кои са най-силно застрашените марки в различните региони (ГАЛЕРИЯ):
Емблематичната италианска марка вече е загубила много пазарен дял още преди пристигането на китайците. Пазарният ѝ дял в Европа намаля от 8,4% през 1995 (5-та най-продавана марка) до 4,8% през 2005 (8-ма), след това до 4,5% през 2015 (9-та) - до 2,3% през първото тримесечие на 2025 (18-та).
Fiat загуби своята привлекателност поради липсата на конкурентни модели и застаряването на настоящата гама.
Италианският бранд не успя да се позиционира ясно и е в сивата зона между евтините и универсалните брандове. Освен това беше късно както за бума на SUV, така и на електрическите превозни средства.
Други потенциални жертви на китайските поизводители в Европа включват Citroen, Renault, Seat и Ford.