fallback

BMW смята, че „времето е подходящо“ за водорода

Баварците са един от производителите, които не се отказват от тази технология

Продажбите на електрическите превозни средства намаляват. Клиентите продължават да се отдръпват от електромобилите, тъй като все повече държавни организации постепенно се отказан от прекалено амбициозните си стандарти за икономия на гориво. Съответно автомобилните компании обявяват големи инвестиции в бензинови и хибридни силови агрегати, тъй като пазарът се променя.

Въпреки това, много компании все още търсят начини да се откажат от бензина, като BMW е една от тях. Наред с Honda, Hyundai и Toyota, баварците все още вярват, че водородът може да бъде сериозен източник на задвижване на превозни средства през следващото десетилетие. Компанията дебютира с прототип на водородни горивни клетки iX5 през 2024 и обещава нов SUV, задвижван с водород, само след няколко години.

„Времето е подходящо“ за водород

Според главния мениджър на програмата за водородни технологии - д-р Юрген Гулднер, цитиран от Driving Hydrogen, „BMW напредва с плановете си за производство на автомобили с горивни клетки.”

Първото водородно превозно средство на германския автомобилен производител е планирано да пристигне през 2028 и вероятно ще бъде базирано на следващия популярния SUV X5. Досега BMW никога не е имало серийно превозно средство с водородни горивни клетки – само прототипи.

„Вярваме, че времето е подходящо. Тъй като сме пионери както в технологиите за електрически батерии, така и в технологиите за водород, ние сме готови да поемем водеща роля“, коментира д-р Гулднер.

Той отбелязва, че водородната инфраструктура се подобрява на ключови пазари в Европа, Япония и Корея. Това би могло да стимулира автомобилните производители да разработват водородни превозни средства с по-висока скорост, тъй като, както твърди Гулднер, „водородът може да предложи най-доброто от двата свята“.

„Водородните превозни средства]предлагат електрическо шофиране – тихо, с нулеви емисии, незабавен въртящ момент, но в същото време могат да се зареждат за три или четири минути, като автомобил на бензин... Водородът решава спретнато проблемите със зареждането“, обяснява експертът.

В момента BMW работи в тясно сътрудничество с Toyota в разработването на превозни средства с водородни горивни клетки - прототипът iX5 се захранва от горивни клетки на Toyota. Това партньорство ще продължи и през 2028 за разработването на първото серийно превозно средство с горивни клетки на BMW.

„За модела от 2028  разширяваме сътрудничеството си, като работим в тясно сътрудничество с Toyota по цялостния дизайн на системата с горивни клетки, за да се възползваме от икономиите от мащаба“, разкрива Гулднер.

Наистина ли е време за водород?

Автомобилните производители изследват водородното задвижване от десетилетия, без реални резултати. Компании като Honda и Toyota произвеждат превозни средства с водородни горивни клетки за ограничени пазари, но те не се радват на сериозно търсене. По-голямата част от успеха с водорода е в сектора на тежкото оборудване.

С отмяната на регулациите и автомобилните производители, пренасочващи инвестиции от електрически превозни средства към други форми на задвижване – включително компании като Honda и Toyota, тези, които вече са инвестирали в производството на водородни горивни клетки, биха могли да видят това като възможност да увеличат усилията си.

Както спомена Гулднер, все повече водородни станции се появяват в световен мащаб с нарастването на инвестициите. Австралия наскоро откри първата си обществена станция за зареждане с водород, докато инвестиция от 30 милиона долара ще доведе до изграждането на една от първите зелени водородни станции в Бразилия.

В Европа пазарът на водород като цяло е оценен на 77,8 милиарда долара през 2024, но се очаква това да скочи до 83,6 милиарда долара до края на тази година и да достигне 149,3 милиарда долара до 2033, до голяма степен благодарение на Зелената сделка и стратегията за водород на Европейския съюз, която цели 40 гигавата електролизатори за възобновяем водород до 2030.

Междувременно Германия, Франция и Испания в момента са начело на приемането на водород, като тези три страни представляват над 50 процента от настоящия водороден капацитет в Европа.

BMW все още инвестира сериозно в електрически превозни средства, като следващото поколение електрически превозни средства на германския автомобилен производител се стремят към пробег от 1000 км с едно зареждане. Но главният изпълнителен директор Оливер Ципсе също не е непременно убеден, че изцяло инвестирането в електрически превозни средства е решението. Наскоро той заяви, че „едностранчивите регулации, които ограничават предлагането“, водят до „задънена улица“.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 5 месеца )
    BMW Hydrogen 7 всъщност беше точно това което потребителят би приел най-лесно. ДВГ с два резервоара - един с водород и един с бензин. Ако няма къде да заредиш на водород, караш на бензин. Аз с удоволствие бих карал подобен автомобил. Обаче явно цената на подобна сложна техника бе основният проблем и БМВ смениха стратегията в посока водородна клетка което е значително по-неудобно защото бензиностанциите с водород са наистина малко.
  • #11
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Последните данни за май: електромобилите в Европа имат растеж от 27% спрямо същия период на миналата година. Кооппейките си лаят на московски, а керванът си върви...
  • #10
    ДжоНи ( преди 5 месеца )
    само *** още лае евро заблудено.Технологиите са им тромави, скъпи и Особенно енергоемки замърсяващи природата.И това е лесно проверуемо. Стъ_кмистиката е свободна и Бай Г***ня й Вярва, като без гласов роб, Такова му съзнанието
  • #9
    ДжоНи ( преди 5 месеца )
    Тия, жалки електрички, са пълна глупост - Доказано от Реалният Живот, а не от някаква си там измислената фалш Стък_мистика.Цялата статия, започва с Истинската ИСТИНА неприятна, за евро гей дружинката : "Продажбите на електрическите превозни средства намаляват". Ами, ще НАМАЛЯВАТ какво повече да кажем?Няма пазар, на който да им търпи глупостите и мижавите технологии на сбърканите им батерии който са енергоемки и нямат ресурс свободен от суровини. електромобили да нямат НЯМАТ бъдеще само Га ...
  • #8
    Leberknoedl ( преди 5 месеца )
    Ех, форумната латерна ги разбира технологиите повече от стратезите на БМВ и Тойота. Много ни е умен. Корифей от световна класа!
  • #7
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Първият Мирай е от 2015 г. За 10 г напредакът на водородните клетки е НУЛЕВ, а напредъкът на водородната инфраструктура е отрицателен, защото се свива. През това време електромобилите стигнаха от 100 км реален пробег на 400 км реален пробег, а цените им спаднаха двойно, и това далеч не е краят.
  • #6
    анонимен ( преди 5 месеца )
    През 2020 казаха 2025. Само че - изненада! - 2025 дойде. Сега казват 2028. През 2028 ще кажат 2030. Интересно е, на коя лъжа ще се откажат? Междувременно, продажбите на Н2 автомобили се сриват, проектите за Н2 камиони се провалят зрелищно, станциите затварят, цената на Н2 расте, а зелен водород не може да се види и със зелени очила. Все кафенее.
  • #5
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Цялата статия започва с брутална лъжа: "Продажбите на електрическите превозни средства намаляват". Какво повече да кажем? Няма пазар, на който продажбите на електромобили да нямат ежегоден РАСТЕЖ. Не само не намаляват, а растат. На някои пазари с много, на други с малко, но винаги растат. И това е лесно проверимо. Статистиката е свободна.
  • #4
    Докато ( преди 5 месеца )
    Аз смятам че времето на тая клузетна фирмичка за фалит е дошло
  • #3
    смех ( преди 5 месеца )
    Да наистина станциите за зареждане са на по 5 държави една
fallback
Последни