IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кои са най-бързо обезценяващите се луксозни коли

BMW 7-Series и Tesla Model S водят класацията 

Последни проучвания на пазара на употребявани автомобили разкриват тревожна тенденция, която засяга собствениците на някои от най-желаните луксозни лимузини. Според анализ на водещи международни агенции за оценка на автомобили, флагманите на BMW – Серия 7, и пионерът в електрическата мобилност – Tesla Model S, оглавяват класацията на превозните средства с най-бърза обезценка през последните години.


bmw tesla


Тази новина идва като изненада за мнозина, особено предвид първоначалната висока цена и престижа, свързан с тези модели. Какво обаче стои зад рязкото спадане на стойността им и какво означава това за бъдещето на пазара на луксозни и електрически автомобили

Причините зад обезценяването:

Експертите посочват няколко ключови фактора, допринасящи за бързото падане на стойността на тези иначе високо ценени автомобили:

Технологичен напредък и бързо остаряване: При Tesla Model S, постоянните иновации и бързото пускане на нови версии с по-дълъг пробег, по-добра производителност и усъвършенствани функции за автономно шофиране, правят по-старите модели да изглеждат бързо остарели. Същото важи и за BMW 7.Series, където всеки нов модел въвежда значителни подобрения в технологиите, инфотейнмънта и системите за безопасност.

Високи разходи за поддръжка и ремонт: Луксозните автомобили по дефиниция идват с по-високи разходи за поддръжка. Специфичните компоненти и технологии, особено при електрическите превозни средства, могат да направят ремонта изключително скъп, което отблъсква потенциалните купувачи на вторичния пазар.

Промени в пазарните предпочитания: Нарастващият интерес към SUV моделите и по-малките, по-ефективни градски автомобили, постепенно измества фокуса от традиционните големи луксозни седани. Въпреки че Серия 7 и Model S предлагат ненадминат комфорт, те стават все по-малко привлекателни за широк кръг купувачи.

Несигурност около батериите при EV: При електромобилите като Tesla Model S, животът и цената за смяна на батерията остават основен въпрос за купувачите на употребявани автомобили. Въпреки че Tesla дава гаранции за батериите си, при по-старите модели има известна несигурност относно дългосрочната им издръжливост и бъдещи разходи. Какво означава това за пазара?

Обезценяването на BMW 7-Series и Tesla Model S има сериозни последици:

По-достъпен лукс за купувачите на употребявани автомобили: От една страна, това създава възможност за потребителите да се сдобият с луксозни и технологично напреднали автомобили на значително по-ниски цени.

Финансови загуби за първите собственици: За тези, които са купили тези автомобили чисто нови, рязкото спадане на стойността може да доведе до значителни финансови загуби при препродажба.

Предизвикателства за производителите: Производителите ще трябва да преосмислят своите стратегии за ценообразуване и маркетинг, особено предвид бързото развитие на технологиите и променящите се предпочитания на потребителите. Възможно е да видим по-голям фокус върху лизингови схеми или абонаментни модели, които да намалят риска от обезценка за крайния потребител.

Влияние върху пазара на електрически автомобили: Тази тенденция може да повлияе и на общото възприятие за стойността на употребяваните електрически автомобили, което може да забави тяхното масово навлизане, ако не се предложат адекватни решения за батериите и бъдещите технологии.

Въпреки че BMW 7-Series и Tesla Model S остават еталон за иновации и лукс, тяхната бърза обезценка подчертава динамиката и предизвикателствата на съвременния автомобилен пазар, особено в сегмента на високия клас и електрическите превозни средства. Бъдещето ще покаже как производителите ще се адаптират към тези нови реалности и как ще се промени потребителското поведение.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    10, благодаря. Сядал съм и съм карал доста (нама да ми стигнат символите, а и надали помня всики, дори модели не видели бял свят), затова мога да си позволя сравнението. И не не ми е професия, просто имам бензин в кръвта и стечение на обстоятелствата.
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 2 седмици )
    Не съм "сядал'" нито в 7ма серия, нито в Тесла модел S. Карал съм следните (на приятели или под наем) S class 2019та, Volvo XC90 24та, ново BMW 530е 2025а, Лексус Е300H 23та , Лексус RX450h 18таКакто казах , не споря, само ми е любопитно дали всички коментиращи са "сядали" в коментираните в статията автомобили, че са толкова решителни с изказванията си.....
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Само комплескари, дали по 100к за Тесла, може да си милсят че са се качили в нещо еквивалентнона 7-*** серия.
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Чичо, а ти някога сядал ли си в 7ма серия, ЕС класа изобщо в нещо от този клас? Тесла е макс ниво 5та серя (дори това е много), да не кажа дори 3та. Ако за тебе голям екран е премиум....
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 2 седмици )
    До РУК: Е как да не е иновативен Model S? Такава иновация като щурвал механично вързан за колелата няма никъде в авто индустрията. А няма и да има, хе-хе.
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    "Въпреки че BMW 7-Series и Tesla Model S остават еталон за иновации и лукс" - извинявам се, но това може да го напише само човек който никога не е сядал в двете коли! Тесла S еталон на иновации и лукс?!?! Лукс?!? Айде за да било "премиум" не било нужно да е качествено, а само скъпо! Ама тесла и лукс баткооо..... Чакаме Бигстър да бъдя обявен за луксозен SUV на годината!
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 2 седмици )
    До 4: Продажбите на Тесла Модел S са в рамките на статистическата грешка, т.е. почти нулеви.
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Muenchen05 ( преди 2 седмици )
    Че се обезценяват, обезценяват се. Всички луксозни автомобили от класа на 7ма серия, 5та серия, S Класа, А8, А6, Волво S90, Jaguar XJ и итнт. се обезценяват сравнително бързо. По-впечатляващ (според мен, лично мнение, което не налагам на никого) е фактът, че Tesla Model S, пуснат в продажба за пръв път през 2012г, и до ден днешен продължава да се купува. Защо хора, имащи на разположение над 100000$ и можещи да си позволят по-нов модел от по-утвърден производител, продължават да избират Модел S?
  • #3
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол=идиот ( преди 2 седмици )
    Тесла не се обезценява, напротив поскъпва. Статистически е доказано.
  • #2
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 2 седмици )
    1ви, Не споря, защото нямам опит, но няма как да не задам въпроса от чисто любопитство.....Кога за последно се вози в последния модел S на Тесла?