Мнозина фенове на колите определено харесват 3D-принтирането на персонализирани автомобилни части. Други, разбира се, не. Перспективите на този вид производство обаче са големи, най-вече заради ниската себестойност на крайния продукт. Наскоро се появи видео, което показва създаването и фината настройка на турбо изпускателен колектор с части, 3D-принтирани от стомана, които струват много по-малко пари, отколкото може би очаквате.
Джон Волк е известен в общността на персонализираните BMW с това, че прави изпускателни колектори, към които хората прикрепят турбокомпресори и постигат голяма мощност. Името му редовно се появява във форумни теми, посветени най-вече на тунинг на E30 и E36. Напоследък той се занимава повече с дигитално инженерство на части и 3D печат в YouTube канала си Couch Built, където "сглобява коли, предимно от удобството на дивана си".
В едно ново видео Волк показва процеса на проектиране на нов изпускателен колектор за абсолютно безумното BMW M3 G80 - чудовище с над 1000 конски сили, собственост на тунера Джордан Хоровиц of RK Tunes. Волк демонстрира в детайли как е оптимизирал дизайна на изпускателния колектор и цялата инсталация на турбо комплекта на компютъра си. Наистина е страхотно да се види как проектът се оформя.
Гуруто обяснява как нещата се оформят и настройват виртуално, а след това, вместо да даде планове на производител, както някой би направил преди години, той изпраща проектите си на компания за 3D печат и получава оферта. В този случай е спонсориран от JLC3DP, която отпечатва 3D всичко, което е направил, за около 2200 долара. Това не е пластмасов макет, а истински, стоманен турбо комплект (без турбото), почти готов за монтаж след доставката от куриера.
Това е сравнимо с цената на висококачествен изпускателен колектор преди десетилетие. Тя обаче изключва един много важен фактор - времето и експертизата на Волк. Частите струват само 2200 долара, но ако трябва да платите на някого, за да направи дизайна, сметката ще ви излезе доста по-солена. Поне докато изкуственият интелект не бъде в състояние да проектира изпускателен колектор, което вероятно ще се случи в не чак толкова далечното бъдеще.