IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Skoda направи още по-брутална състезателна кола

Обновеният Enyaq RS Race запазва задвижването, но става много по-бърз

Skoda представи нова версия на концептуалния автомобил Enyaq RS Race, задвижван изцяло на ток и показан за първи път през 2024. След като е преминал пълна подготовка за шосейни състезания, кросоувърът е модернизиран в съответствие с промените, които цивилният Enyaq претърпя по време на неотдавнашния фейслифт.


Skoda Enyaq RS


Enyaq RS Race се отличава с модифицирано шаси, различна аеродинамика и намалено тегло. Новата версия е с 316 кг по-лека от стандартния Enyaq RS. Това е постигнато с широкото използване на биокомпозитни материали, които съдържат ленени влакна. Този материал се използва по-специално за броните, калниците, вратите, аеродинамичното оперение и покривния панел, който замени панорамното остъкляване.

Биокомпозити ще се използват от Skoda за бъдещи серийни автомобили. Остъкляването на концепцията е направено от поликарбонат. Пътният просвет на електрическия автомобил е намален със 70 мм, но Enyaq RS Race е станал със 72 мм по-широк на предната ос и със 116 мм по-широк на задната ос.


Skoda Enyaq RS


Окачването използва регулируеми спортни амортисьори вместо адаптивни, електронната ръчна спирачка е заменена с хидравлична, а стандартните спирачни дискове са заменени с карбоново-керамични.

Интериорът на концепта е оборудван с предпазна рамка и е проектиран в стил „писта“, но запазва медийната система с 13-инчов централен дисплей.
Задвижващият агрегат на Enyaq RS остава непроменен и все още произвежда 340 к.с. Предишната максимална скорост от 180 км/ч е запазена, но поради намаленото тегло, концепцията е станала по-динамична и ще ускорява до 100 км/ч за 4,6 секунди вместо за 5,5 секунди за цивилния Enyaq RS.


Още снимки на обновената концепция - вижте в галерията:


0 от 500