Skoda представи "напомпана" версия на новия си електрически кросоувър - Elroq RS, който получава редица промени в сравнение със стандартния автомобил. Най-важното от тях е увеличаване на мощността до 340 к.с. плюс по-твърдо шаси и серия от визуални допълнения.
Топ-версията на Еlroq използва двойния двигател на Volkswagen ID 4 GTX. Това означава, че електрическият кросоувър може да ускори от 0 до 100 км в час за 5,4 секунди (с 1,2 секунди по-бързо от стандартния модел). В същото време това е с 0,1 секунди по-бързо от Enyaq RS, която досега беше най-бързата Skoda в историята.
Производителят от Млада Болеслав твърди, че леко заздравеното шаси на vRS, по-острото кормилно управление и сниженото окачване (15 мм отпред, 10 мм отзад) се комбинират, за да създадат „по-спортно усещане при шофиране“. Нормално, монтирани са и по-мощни предни спирачки, които да се справят с увеличената мощност.
Моделът vRS може да бъде разграничен от стандартния Elroq по новата релса на покрива, черни акценти и 21-инчови лети джанти. Като се има предвид представянето на модела като най-високата гама на Elroq, той получава по-високо ниво на стандартно оборудване.
Идва с окачване с динамичен контрол на ходовата част (DCC), LED матрични фарове, отопляеми предни седалки, звукова система с 12 високоговорителя и електрическа задна врата. Вътре 5-инчовият цифров кокпит и 13-инчовият дисплей на информационно-развлекателната система също получават vRS графика.
Новият vRS черпи мощността си от същия пакет от 84kWh като Elroq 85. Но по-спортната му натура намалява пробега с 32 километра сравнение с 515-те при неговия "събрат". В същото време има функция за намалянане на разхода, като за целта се изключва предния мотор. И така тази версия може да измине над 550 км с едно зареждане.
Цената все още не е обявена, но както и при по-големия Enyaq vRS, се очаква да бъде малко по-висока от тази на топ версията при настоящия чешки автомобил. Моделът се появи на европейските пазари през лятото.