IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шефът на Dacia: Отидохме прекалено далеч с технологиите!

Време е Европа да защити по-малките и по-евтини автомобили, катетегоричен е Денис льо Вот

Главният изпълнителен директор на Dacia - Денис льо Вот, заяви, че автомобилната индустрия е отишла твърде далеч в преследването на размери и технологии. И е време Европа да вземе мерки и да подкрепи по-малките и по-евтини автомобили.


Dacia Duster


В интервю за британското издание Autocar топ-мениджърът беше категоричен, че е нелепо да се използват „тонове метал и екрани“ само за пътувания до магазина или училище. Заедно с ръководителя на Renault Group - Лука де Мео и председателя на Stellantis Джон Елкан, шефът на Dacia призовава за преосмисляне на подхода на ЕС за намаляване на емисиите, който сега предвижда единствено преминаване към електрически превозни средства.

Според Льо Вот заради покачващите се цени и новите изисквания за безопасност, сегментът на най-малките автомобили (А-сегмент), изчезва, а сега и В-сегментът е застрашен. Така хората просто нямат избор и са принудени да купуват по-големи автомобили, което удря по портфейлите им и по околната среда.

Той също така критикува задължителните системи за активна безопасност, като например асистента за поддържане на лентата, които според него са ненужни за семейните автомобили, но значително увеличават цената им.

„Когато смените шестгодишна кола с нова, вие вече помагате на околната среда. Сега е моментът да спрем и да се замислим за преосмисляне на приоритетите си. Те трябва да се насочат към разумна цена, е на към принудително налагане на скъпи решения“, подчерта ръководителят на Dacia.

0 от 500
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до #13 - дон Балон ( преди 6 месеца )
    Абе учудващо гледах как дори САЩ модернизират танковете си, а не ги хвърлят за скрап. Явно си падаш по лъскавичкото, не по практичността. Говориш екология? А колко материал и енергия отива за "утилизация" на старата ти кола, и колко за производството на новата? А колко не рециклируеми отпадъци остават от двете? Да се бракуват годни за употреба вещи е прахосничество при положение че все още няма изцяло кръгова икономика, незамърсяваща природата!!! Отделно колко рационално се ползват. Помисли.
  • #23
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Чекай малко ( преди 6 месеца )
    Никой зорлем не ви е карал да правите всички двигатели трицилиндрови. Всичко сами направихте за пари *** меринджеи такива. Китайците ви намазаха ските и сега е време да слезете от частни самолети и яхти и да се качите на собственото си творение - дачия 1.0 на газ.
  • #22
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Георги Иванов ( преди 6 месеца )
    .На газ автомобил е по екологично чист отколкото дизел ако ще и нов да е
  • #21
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Георги Иванов ( преди 6 месеца )
    .На газ автомобил е по екологично чист отколкото дизел ако ще и нов да е
  • #20
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Много излишни глезотий в колите ги оскъпиха двойно , а доходите се увеличиха с 20-25 % за пет години .
  • #19
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Охотник ( преди 6 месеца )
    Мама ви алчна. Китайците ви притискат, и като разбрахте, че ще ви унищожат. Започнахте да квичите. Сега ни обяснете, че ако не купуваме европейски кашони, ще умрем от глад. Чакам с нетърпение фалитите, на всички алчни марки. Който 30 години продаваха компромиси, на безумни цени.
  • #18
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Ми да ( преди 6 месеца )
    Има разлика да караш кола.2024/2025 и 2015.или 2010, дръпнаха технологиите и някой екстри станаха задължителни. Да това на снимката го карам от миналата година, но асистента за лента е полезно нещо. На мен ми пречи.или дразни, но имам копче и го изключвам, ама за жена ми и повечето непретенциозни шофьори е точно на време да не излязат от лентата. Това за пътните знаци също дразни, но пък.винаги знаеш къде караш по-бързо. В града и със 100 или.300к.с. все тая, то и.за магистралата същото важи...
  • #17
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Допълнение към #12 ( преди 6 месеца )
    И което е най-смайващото,постигат всички азотни и CO min.emissions,само с двг хибриди,а са твърдо против производството на 100% електричките,велики са джапанките и като култура и като технолигии !!!
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Enzo ( преди 6 месеца )
    До #18:А трябва.
  • #15
    7 rate up comment 25 rate down comment
    До 10 ( преди 6 месеца )
    Ще не си изхвърлиш компютъра и що не си купиш телефон с копчета? Никой не те спира да си караш жигулата или москвича.