IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Dacia пуска хибриден Duster със 155 к.с. и с електрическо 4х4

Румънският SUV ще получи автоматична трансмисия, управлявана от волана

Румънският производител Dacia подготвя редица иновации за Duster, което ще позволи на модела да се утвърди като един от най-продаваните SUV в Европа. Актуализациите по бестселъра засягат двигателите, системата за задвижване на четирите колела и автоматичната скоростна кутия, съобщава Motor1.


Dacia Duster


Една от най-важните новости е увеличението на мощността, като Duster, моделна година 2026, ще се предлага като пълен хибрид със 155 к.с. Това задвижване е взето от "баткото" Bigster, като в основата му е 1,8-литров атмосферен двигател. Не е ясно обаче дали новата версия ще заеме мястото на предлагания досега пълен хибрид със 140 к.с., който разчита на 1,6-литров мотор. Новият вариант ще получи мултимодална автоматична скоростна кутия (MMT), предлагана в момента за модели на Renault и Nissan.

Сега Duster с изцяло хибридния двигател със 140 к.с. се предлага само с предно предаване, но версията със 155 к.с. ще получи нов тип електрифицирано задвижване на четирите колела. При него се добавя електрически мотор на задната ос, като тази система ще се предлага и на Bigster.


Dacia Duster


В момента единственото задвижване на четирите колела за Duster е лекият хибрид 130 4х4, който разполага с 1,2-литров двигател и и класическата механична система за предаване на мощност и въртящ момент на четирите колела през задвижващ вал, диференциал и заден мост.

Друго интересна новост е наличието на лостове на автоматичната трансмисия зад волана на Duster - функция, която в момента не се предлага на нито една Dacia, продавана в Европа. Този вариант обаче ще се предлага единствено с автоматичната трансмисия EDC с два съединителя.


Dacia Duster


Освен това, за първи път Duster ще бъде оборудван с адаптивен круиз контрол с функцията Stop and Go, която позволява автоматично да се поддържа предварително зададено разстояние от автомобила отпред.


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Чук ( преди 3 седмици )
    Готини 4х4 тънички гуми...)))))
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хахохи ( преди 4 седмици )
    Миксери или.не, карам си всеки ден 1.0 3 цилиндъра с турбо двигател на газ и ми дреме. 5г. ще е така, след това да му мисли другия собственик.
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Не е само Тойота, Мазда предлагат дори тройката с 2.5 атмосферен. Това са малкото истински коли, а не миксери и скейтове на колела.
  • #4
    18 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 4 седмици )
    Атмосферните двигатели имат много предимства. По проста конструкция, по надеждни са, по малко неща които могат да се счупят, работят при по ниско натоварване, и са по евтини за производство. Недостатъците са по ниска литрова мощност и по висок разход на гориво. Но тези недостатъци сега могат да се избегнат чрез използване на хибридна система. В Тойота много добре знаят какво правят за разлика от много други фирми. Дачия върви в правилна посока и това ще им донесе успех. Намерили са добра ниша.
  • #3
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Хората които купуват коли в този диапазон не ги купуват за да притежават най-новите технологии. Този тип коли се купуват заради ниската им цена и евтината им поддръжка. Определено второто няма как да се постигне с надут 3 цилиндров двигател сложен в "голяма" кола.
  • #2
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Звучи като бъдещ бестселър ако не предобрят цената.
  • #1
    1 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Развалиха ги тия дачии, от 3-цилиндров с турбо са върнаха на атмосферен? Тези не знаят ли че само Тойота все още се мъчи с подобни оживелици