Румънският производител Dacia подготвя редица иновации за Duster, което ще позволи на модела да се утвърди като един от най-продаваните SUV в Европа. Актуализациите по бестселъра засягат двигателите, системата за задвижване на четирите колела и автоматичната скоростна кутия, съобщава Motor1.
Една от най-важните новости е увеличението на мощността, като Duster, моделна година 2026, ще се предлага като пълен хибрид със 155 к.с. Това задвижване е взето от "баткото" Bigster, като в основата му е 1,8-литров атмосферен двигател. Не е ясно обаче дали новата версия ще заеме мястото на предлагания досега пълен хибрид със 140 к.с., който разчита на 1,6-литров мотор. Новият вариант ще получи мултимодална автоматична скоростна кутия (MMT), предлагана в момента за модели на Renault и Nissan.
Сега Duster с изцяло хибридния двигател със 140 к.с. се предлага само с предно предаване, но версията със 155 к.с. ще получи нов тип електрифицирано задвижване на четирите колела. При него се добавя електрически мотор на задната ос, като тази система ще се предлага и на Bigster.
В момента единственото задвижване на четирите колела за Duster е лекият хибрид 130 4х4, който разполага с 1,2-литров двигател и и класическата механична система за предаване на мощност и въртящ момент на четирите колела през задвижващ вал, диференциал и заден мост.
Друго интересна новост е наличието на лостове на автоматичната трансмисия зад волана на Duster - функция, която в момента не се предлага на нито една Dacia, продавана в Европа. Този вариант обаче ще се предлага единствено с автоматичната трансмисия EDC с два съединителя.
Освен това, за първи път Duster ще бъде оборудван с адаптивен круиз контрол с функцията Stop and Go, която позволява автоматично да се поддържа предварително зададено разстояние от автомобила отпред.