Петото поколение на най-популярния SUV на планетата - Toyota RAV4 (XA50), се произвежда от ноември 2018. Моделът се сглобява в Япония, Китай, Канада и САЩ, както и в Русия, където производството му приключи през 2022. На XA50 обаче му предстои още малко живот, тъй като ще отстъпи мястото си на показаната само преди седмици шеста генерация (XA60).

Кросоувърът е базиран на същата платформа TNGA като седана Toyota Camry (XV70) и се предлага с голямо разнообразие от задвижващи агрегати, някои от които са достъпни само на отделни пазари. Двигателите са 2,0-литров и 2,5-литров с директно впръскване на горивото, като те се използват и за хибридните варианти. По-малкият се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия или с вариатор Toyota K120, а за по-големия е предвидена 8-степенен автомат Aisin UB80.
Двулитровите автомобили са с предно предаване. С двигателя 2.5 - в по-простите конфигурации, има трансмисия Dynamic Torque Control (DTC) с редуктор на задния мост. Топ-версиите на RAV4 са оборудвани със система за динамично векторизиране на въртящия момент (DTV). В този случай задните колела имат индивидуални многодискови съединители, а в двата края на задвижващия вал са монтирани още два съединителя, които могат напълно да го изключат.
Toyota RAV4 (XA50) - какво да очаквате (ГАЛЕРИЯ):
При по-простата система за задвижване на четирите колела DCT може да се наложи смяна на електромагнитния лагер на съединителя, като това се случва след около 100 000-120 000 км. Много е важно ремонтът да бъде извършен внимателно, тъй като лесно може да се увреди окабеляването на електромагнита.
При по-иновативната система DTV на Toyota има някои проблеми, като основно те са свързани с неизправност на муфата за освобождаване на съединителя в задния редуктор и раздатъчната кутия. Кардановият вал спокойно изкарва 180 000-200 000 км.


0