Петото поколение на най-популярния SUV на планетата - Toyota RAV4 (XA50), се произвежда от ноември 2018. Моделът се сглобява в Япония, Китай, Канада и САЩ, както и в Русия, където производството му приключи през 2022. На XA50 обаче му предстои още малко живот, тъй като ще отстъпи мястото си на показаната само преди седмици шеста генерация (XA60).

Кросоувърът е базиран на същата платформа TNGA като седана Toyota Camry (XV70) и се предлага с голямо разнообразие от задвижващи агрегати, някои от които са достъпни само на отделни пазари. Двигателите са 2,0-литров и 2,5-литров с директно впръскване на горивото, като те се използват и за хибридните варианти. По-малкият се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия или с вариатор Toyota K120, а за по-големия е предвидена 8-степенен автомат Aisin UB80.
Двулитровите автомобили са с предно предаване. С двигателя 2.5 - в по-простите конфигурации, има трансмисия Dynamic Torque Control (DTC) с редуктор на задния мост. Топ-версиите на RAV4 са оборудвани със система за динамично векторизиране на въртящия момент (DTV). В този случай задните колела имат индивидуални многодискови съединители, а в двата края на задвижващия вал са монтирани още два съединителя, които могат напълно да го изключат.
Toyota RAV4 (XA50) - какво да очаквате (ГАЛЕРИЯ):
Трансмисията Toyota K120 CVT се среща при 2,0-литровите мотори. Тя има механична стартова предавка, която затваря директно задвижващия и задвижващия вал. Вилката, синхронизаторът и зъбните колела са като при роботизирана скоростна кутия. Така че на това устройство може да се наложи да се сменят не само лагерите на ролките, но и износения пакет съединители.
Като цяло обаче, това е един от най-надеждните вариатори, който изкарва поне 250 000 км. До голяма степен благодарение на същата стартова предавка - резките потегляния от място не са толкова страшни за този CVT, колкото за вариатори на други марки.
А за да не се повредят корпусът на клапана и соленоидите, трябва да следите състоянието на охладителната система на това CVT и да сменяте маслото на 60 000 км.


0