IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

50-те най-продавани коли в България

Май 2025 е бил най-силният за пазара от 17 години насам, френски модел е номер 1

Отминалият месец е бил най-силният май за пазара на нови автомобили в България от близо две десетилетия, показва традиционната справка на Automedia.bg за новите регистрации в МВР. През петия месец у нас са добавени 4316 нови автомобила, което е с 14.9% на сто повече в сравнение със същия период на 2024, и надминава всеки друг месец май от 2008 насам. 
   
       
графика, български пазар, 2025, модели с най-голям ръст
Строго погледнато, с най-голям ръст в Топ 50 е SsangYong Tivoli - почти 3700%, но това е на база едва 3 продадени автомобила миналата година, а и сегашният резултат се дължи изцяло на една голяма поръчка от пожарната. От моделите, които са имали съществено пазарно присъствие миналата година, с най-голям ръст са Renault Kangoo и Audi Q7
  
        
От началото на годината новите автомобили у нас (категории М1 и N1) са 21 585, което все още е с 1% под миналогодишния резултат. След дългите години доминация на Dacia, Toyota и Skoda, сега на върха при най-продаваните модели се утвърждава автомобил на друга марка (вижте галерията под статията). В общото класиране на марките лидер у нас е Skoda, със 157 бройки аванс през Toyota, но Renault и Dacia също не са далеч от лидерите. 
   
     
Nissan Qashqai
Допреди няколко години Nissan Qashqai беше най-продаваният нов автомобил у нас изобщо. Сега за пръв път не попада дори в Топ 20. При 29% спад за Qashqai и 23% за X-Trail, нещата не вървят добре за японската марка
  
       
През май Mercedes успява да изпревари по продажби BMW, но в резултата са включени и 125 лекотоварни модела като Sprinter и V-Class, така че в премиум сегмента лидерството остава за баварците. Най-продаваният премиум модел отново е Mercedes GLE, след като в предишните месеци тази позиция малко куриозно се падаше на G-класата. 
  
                  
50-те най-продавани модела в България (ГАЛЕРИЯ):


   
    

0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Тончо ( преди 5 месеца )
    Нещо да кажа и аз по добре 10 г немец отколкото нова неудачия или тем подобни френски кошници защото кеф цена няма а и 30 годишно Ауди при удар ти спасява живота изпитал съм го на б4 мотора падна под колата смазана до предния прозорец вътре нищо
  • #8
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Хахохи ( преди 6 месеца )
    Абсолютно вярно, че а8, с-класа и бмв 7 се продават малко, не в България, а по принцип в света. Хубаво е да се карат нови коли, аз пробвах миналата година. Дали ще повторя... да, ако е по-качествена и извън 30-те. Няма как, цената на нова дачия дъстър~40к, ще вземеш 3-4г. хубаво ауди а6 или мерцедес ц, ама стане ли нещо си доста назад. След 4г. мисля направо на ток.
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    6-ти, защо толкова злоба бе, момче. Гледайн по-радостно на живота
  • #6
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Долния, нормално е най продаваните коли да са най евтините.. особено в България където нови коли се купуват главно за служебни и таксита. Ако БМВ , мерц, порше или лексус са в топ на най продаваните модели то какъв премиум ще са. Не можеш ли да вденеш че този който дава много пари за нещо не би го направил ако всеки трети на улицата го притежава.
  • #5
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Мдаа ( преди 6 месеца )
    Някой от швабските "премиум" *** ги няма в тоя топ 50 по продажби или са почти към края със смешни бройки.. Алчността швабска води към блатото където задълбаха всичките си марки."Стратегията" и целта им за производство на коли е за печалба само от премиум (***) на премиум цени, насочени към комплексари жадуващи да демонстрират пош стандарт пред обществото, а реално са тарикати захлебили пари от "бизнес"(схеми по европейски). Сега Мръсн швабн, ще ядът супер хупен от майне хуркен.
  • #4
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Нисан е чао. Особено след като смени вносителя. Но на Субару какво им е, освен че са вече безобразно скъпи за Европа?
  • #3
    20 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Нисан си плю на качеството и това се отрази не само в България а по света. Марки като Нисан, Субару и отчасти митсубиши прецакват имиджа на Японското автомобилостроене.
  • #2
    12 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 6 месеца )
    Просто са по-малки бройките. Най-продаваният премиум модел е Mercedes GLE - 127 регистрации. За Tesla Model Y са 99
  • #1
    19 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Пълно е с електрически авомобили, една бройка поне дори в Топ 50 дали има? И къде са БМВ, Ауди, Мерцедес винаги съм си мислил, че главно това се купува...ама явно трета употреба само.