Новият Mercedes-AMG S63 беше заснет по време на тестове по пътищата на Европа, като британското издание AutoExpress разкри какво трябва да очакваме от модела, чиято премиера ще се състои до края на годината.
Главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz - Ола Калениус, вече заяви, че компанията е „инвестирала значително повече в актуализиране на модела с двигателя с вътрешно горене, отколкото обикновено се харчи за фейслифт“. Съответната информация беше разкрита в последния финансов отчет на автомобилния производител.
Външните промени включват актуализирани фарове с дневни светлини във формата на трилъчева звезда. Подобен дизайн вече се използва в обновения EQS и ще се появи и в предстоящия електрически модел CLA. Можете също да забележите, че уголемената радиаторна решетка в емблематичния стил Panamericana визуално се спуска в областта на бронята. Освен това, долните въздухозаборници също са преработени.
Друг забележителен детайл е изрязването в камуфлажа на предното крило - вероятно е направен за камера, която може да е част от разширен пакет от системи за подпомагане на водача. Вече в актуалната версия на S-класата, както и в електрическата EQS, е налична системата за автономно шофиране от трето ниво Drive Pilot. Това позволява на водача не само да свали ръцете си от волана, но и да не следи пътната обстановка дълго време.
Задните светлини също са преработени: те са проектирани в духа на новата E-класа и са допълнени от звездните елементи на дизайна на марката. Версията S 63 има по-големи въздухозаборници и запазва четиритръбната изпускателна система с централен дифузьор.
Интериорът също ще претърпи някои промени. Настоящата S-класа стана първият модел на марката, който получи вертикално ориентиран екран на мултимедийната система. Въпреки това, най-новата E-Class вече предлага новата система MBUX Superscreen. Вероятно ще се появи и във флагманската версия.
Изглежда, че няма да има съществени промени в задвижния агрегат на S 63. Версията E Performance ще използва познатата конфигурация: 4.0-литров V8 двигател с два турбокомпресора и електрически мотор. Общо ще произвежда 791 к.с. и 1430 Нм. Ускорението до 100 км/ч отнема 3,3 секунди, максималната скорост е до 290 км/ч с AMG Driver’s Package.
В същото време, настоящата батерия с капацитет 13,1 kWh може да бъде заменена с по-голяма батерия с капацитет 28,6 kWh от S 580 e. Това ще увеличи настоящия електрически пробег (около 34 км според цикъла WLTP).
Настоящото седмо поколение на S-класата се произвежда от 2020 г. Моделната гама включва бензинови, дизелови и хибридни версии – изцяло електрическата платформа е запазена за EQS. Стратегията на Mercedes не включва преминаване на S-класата към електрическо задвижване като част от актуализацията - компанията твърди, че вече е подготвила линия от двигатели с вътрешно горене, които отговарят на бъдещите стандарти Euro-7. Включва двигатели от четири до осем цилиндъра, като за определени пазари са запазени и 12-цилиндрови версии.
В бъдеще Mercedes планира да минимизира инвестициите в разработването на двигатели с вътрешно горене, като опрости дизайна на силовите агрегати и обедини технологиите между електрическите и хибридните платформи. Дизеловите версии също могат да останат в моделната линия, въпреки отказа на основните им конкуренти - BMW и Audi, в сегмента на пълноразмерните седани.