IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Бившият шеф на Jeep застава начело на Stellantis

Директорът за Северна Америка - Антонио Филоса, заменя Карлос Тавареш

Концернът Stellantis назначи своя шеф в Северна Америка - Антонио Филоса, за главен изпълнителен директор. Така производителят залага на вътрешен кандидат, който да възстанови бизнеса в САЩ и да се ориентира в индустрията, преобърната от митата на Доналд Тръмп, съобщава Financial Times.


Антонио Филоса


Бордът е избрал 51-годишния италианец, който ръководеше марката Jeep, за наследник на Карлос Тавареш, който внезапно подаде оставка през декември след рязък спад в продажбите в САЩ и Европа.

"Дълбокото разбиране на Антонио за нашата компания, включително нейните хора, които той смята за наша основна сила, и за нашата индустрия го подготвя перфектно за ролята на главен изпълнителен директор в следващата и решаваща фаза от развитието на Stellantis", коментира председателят на Борда на директорите Джон Елкан.

Бордът ще предостави пълните правомощия на главния изпълнителен директор от 23 юни, за да може дотогава да организира извънредно събрание на акционерите, което е необходимо, за да бъде официално назначен на поста.

Според запознати, бордът е разгледал още няколко вътрешни и външни кандидати, включително Максим Пикат, главен директор по продажбите, както и Майк Манли, който преди това също беше начело на Jeep, а сега е главен изпълнителен директор на търговеца на автомобили AutoNation.

Въпреки че бордът първоначално клонеше към външен кандидат, в крайна сметка беше решено, че тарифните сътресения и геополитическото напрежение са засилили необходимостта от намиране на лидер, който познава компанията задълбочено. Двете ключови условия, на които трябва да отговаря новият шеф, са били задълбочени познания за американския пазар, както и дипломатическите умения, необходими за контрола на 14 марки и управление на операциите във Франция, Италия, Германия и САЩ.


0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тавареш може и да е на заплата при немците и да държи нарочно високи цените. Но стелантис определено вдигнаха качеството с новите с по последните модели но и цената.
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    въпроса е че масово слагат двигатели на psa 508 с V6 на споделена платформа с алфа и ако е хубава цена ще счупи пазяра но меринджеите са решили че айде нема нужда понеже има ограничение от 140 км. и светата немска троица си делят баницата тавареш е меринджеи колкото аз съм потомък на римски император
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 седмици )
    До 2 - Стелантис си имат 6-аци - 3.6 V6 Pentastar, 3.0T R6 Hurricane, 2.9T V6 690T и 3.0T V6 Nettuno и ги слагат в Jeep, Alfa и Maserati. Къде още да ги слагат - на Фиат?!?
  • #2
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ако иска промяна, спешно да извадят един 6-к и 8-к.
  • #1
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Супер. Сега ще му трябват 10 години да оправи кашата на Тавареш. И още толкова да изхвърли платформите на Пежо от Jeep, Alfa Opel и останалите ...