IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Над 92% от продукцията на Dacia отива за износ

В Румъния се произвеждат по-малко, но по-сложни нови автомобили

Над 92% от продукцията на Dacia отива за износ и само 8% остава Румъния. Това разкри Кристиан Невзоряну, изпълнителен директор по връзките с обществеността на Renault Group Romania, като допълни, че в страната има мерки в подкрепа на автомобилния сектор, но не и такива, които да помагат на производството на нови автомобили.


Dacia


"В момента на всеки продаден нов автомобил в Румъния се падат три стари превозни средства, внесени от чужбина. От тях над 80% са на възраст над 8 години и е по-добре да бъдат закарани директно на сметището, вместо да бъдат пускани на улицата", коментира Невзоряну.

Представителят на Renault Group допълни, че производството на нови коли в Румъния е намаляло малко, но в същото време се е ориентирало към нови, по-модерни и по-сложни модели с по-висока добавена стойност. Такива са Dacia Duster и Bigster, например. Невзоряну даде пример с първото поколение на Logan, в което имало средно 7 компютъра, докато сегашните Duster или Bigster имат средно 35 компютъра.

"В момента 15% от инженерите на групата Renault се намират в Румъния. Имаме и високопроизводителен дизайнерски център в Букурещ, който допринася за автомобилите Dacia, но в същото време работи за модели от другите марки от групата Renault. По отношение на производството, Dacia представлява около 30% от групата Renault", обясни топ-мениджърът.

Френската група е открила и изследователски център в град Титу, като 20% от парите, инвестирани от цялата група Renault в тестови дейности, са отишли именно там.


0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 2 седмици )
    Само едно нямаме - качествени хора!На приказки сме супер, на практика - зерО (както викаше Нешка)!Тъжно е, но е факт!
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Като нищо има 35 процесора, на всеки от които цъка някакъв софтуер. На новите бангии нали вече дори мигачите и стоповете правят цветомузика и са вързани към КАН мрежата на колата.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 3 седмици )
    Тойота Приус е с 16
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Любо ( преди 3 седмици )
    Според мен са 35 чипа не 35 компютъра.Нещо има грешка в превода .....Това е Дачия ,а не F35
  • #5
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Хахохи ( преди 3 седмици )
    Аз съм.един от тези 92%, купих нова дачия, пред стара друга луксозна кола. Дали пак ще купя нова... ми.не се знае, но стара мога веднага да взема. Всеки сам си решава за какво да си даде парите, но румънците много дръпнаха последните 20г. и не само производството го доказва. Жалко за нас, шмаме всичко и по-добро от тях, но политиците са ни...
  • #4
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    На този румънец какво не му е ясно - хората предпочитат стари коли пред Дачия
  • #3
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Нашите търговци затова вече почнаха да внасят коли от САЩ. Там една кола ако с изтекла гаранция и не иска да запали директно я бракуват. На никой не му се занимава с ремонти. То вече няма и кой. Сервизите с истински майстори стават все по малко. В момента в САЩ е почти невъзможно да намериш сервиз в който да могат да направят основен ремонт на кола. Да отворят двигател или скоростна кутия и да сменят нещо. Няма шанс. Само в тунинг шоповете има такива майстори и вземат стотици долари на час.
  • #2
    22 rate up comment 6 rate down comment
    Хаха. ( преди 3 седмици )
    На запад в моргите хвърлят нови коли. Особено в САЩ. Лъскави, нови коли, няма нищо счупено по тях, нито са блъснати нито нищо. Интериорите им перфектни, няма скъсани седалки и напукано табло. Обаче колата има някаква повреда, не могат да я оправят и ще я режат за скрап. Това не е нормално! Навремето колите се караха до разпадане. Кърпеха се и ръжди, пребоядисваха ги, основни ремонти и айде още едни 200 000км. Как нова кола в такъв вид ще я хвърлиш за скрап бе? Абсурд. Хората съвсем откачиха!
  • #1
    18 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    "От тях над 80% са на възраст над 8 години и е по-добре да бъдат закарани директно на сметището." => Тоя па наглец: а откъде пари за нови МПС-та, като и вие сте колония като нас и ви държат на мизерни заплати? Да не говорим, че "35 компютъра" не е анотация за добра кола, а причина за бъдещи проблеми, неостраними лесно, бързо и евтино. Не малко хора се нуждаят просто от средство за придвижване от А до Б и не им трябват "свръхтехнологични" (и следователно мнооого по-скъпи) Дачии...