Над 92% от продукцията на Dacia отива за износ и само 8% остава Румъния. Това разкри Кристиан Невзоряну, изпълнителен директор по връзките с обществеността на Renault Group Romania, като допълни, че в страната има мерки в подкрепа на автомобилния сектор, но не и такива, които да помагат на производството на нови автомобили.
"В момента на всеки продаден нов автомобил в Румъния се падат три стари превозни средства, внесени от чужбина. От тях над 80% са на възраст над 8 години и е по-добре да бъдат закарани директно на сметището, вместо да бъдат пускани на улицата", коментира Невзоряну.
Представителят на Renault Group допълни, че производството на нови коли в Румъния е намаляло малко, но в същото време се е ориентирало към нови, по-модерни и по-сложни модели с по-висока добавена стойност. Такива са Dacia Duster и Bigster, например. Невзоряну даде пример с първото поколение на Logan, в което имало средно 7 компютъра, докато сегашните Duster или Bigster имат средно 35 компютъра.
"В момента 15% от инженерите на групата Renault се намират в Румъния. Имаме и високопроизводителен дизайнерски център в Букурещ, който допринася за автомобилите Dacia, но в същото време работи за модели от другите марки от групата Renault. По отношение на производството, Dacia представлява около 30% от групата Renault", обясни топ-мениджърът.
Френската група е открила и изследователски център в град Титу, като 20% от парите, инвестирани от цялата група Renault в тестови дейности, са отишли именно там.