IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайската "чайка" за 10 000 долара се превърна в 2,5 пъти по-скъп "делфин" в Европа

Електрическият BYD Dolphin Surf пристига на Стария континент, за да притесни местните марки

Малкият хечбек BYD Seagul е вторият по популярност електромобил на китайския пазар, като едно от предимствата му е атрактивната цена от около 10 000 долара. Сега той стъпва в Европа, като от Seagul (чайка) се превръща в Dolphin Surf (сърф с делфин) и макар да не е толкова евтин, колкото в родината си, обещава да създаде доста главоболия на марки като Fiat и Citroen и техните модели в този клас.


BYD Dolphin Surf


С дължина от 3990 мм Dolphin Surf се продава в Германия на цени от 22 990-30 990 евро (26 100-35 100 долара), но има и промоция - 19 900 евро (22 700 долара), до края на юни. А това е доста под началната цена от 23 300 евро (26 400 долара), колкото струва базов Citroen e-C3.

Дори и на намалена цена, BYD е по-скъп от базовия Spring на Dacia, който започва от 16 900 евро (19 200 долара), но пък превъзхожда румънския електромобил по редица параметри. И трите нива на оборудване на Dolphin Surf – Active, Boost, Comfort – получават 10,1-инчов сензорен екран и отопляеми и електрически регулируеми огледала. При Boost има чистачки със сензор за дъжд, по-големи (16-цолови) джанти и електрическа седалка на водача.


BYD Dolphin Surf


Най-високата спецификация - Comfort, отива още по-далеч, като предлага 360-градусова система от камери, безжично зареждане на телефона, отопляеми седалки, LED светлини и електрически сгъваеми огледала.

Мощността, пробегът и скоростта на зареждане варират. Active и Boost получават мотор с мощност 88 к.с., но по-евтината кола има малка 30 kW LFP батерия и бавна максимална скорост на зареждане от 65 kW. Boost разполага с 43,2 kW захранващ блок и може да се зарежда с 85 kW (и при двете зареждането от 30 до 80% отнема 30 минути), но тъй като Active е по-лек, той достига до 100 км/ч за 11,1 секунди (при Boost времето е 12,1 секунди).


BYD Dolphin Surf


Версията Comfort се придържа към същата батерия BYD Blade и скорост на зареждане като Boost, но я съчетава с мотор със 156 к.с., който намалява ускорение от 0 до 100 км/ч до 9,1 секунди. Пробегът също е по-малък, но не се съобщава с колко точно. От BYD засега посочват само градския разход по WLTP, а не комбинирания. За трите нива на оборудване той е съответно 221, 322, 311 км.

Първите автомобили ще бъдат доставени от Китай, но в крайна сметка BYD ще произвежда Dolphin Surf в новия си завод в Унгария.


Още снимки на китайския електрически хечбек - вижте в галерията:


0 от 500
  • #3
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Нали електричките в китай бяха по-евтини от ДВГ. А тук виждаме че суб компатна електричка която е сред най-евтините в класа си започва от 10к долара. Докато само Wuling имат 3 модела с ДВГ под 10000 долара, 2 от които са дори седем местни. И не мисля че ще имам проблем да намеря поне 10 такива. То и само като погледнем, че хубавите електрички с приличен пробег и зареждане започват от 25000 долара там.
  • #2
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    В статията обаче пропускат че Европейската версия е удължена с почти 20 см и пълен редизайн на предницата и на окачването за да покрие европейските изисквания за безопасност.
  • #1
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Kolio ( преди 6 месеца )
    Чакайте,ей сега ще дам 50000 лв.В Китай е 18000лв.Няма как?