IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайската "чайка" за 10 000 долара се превърна в 2,5 пъти по-скъп "делфин" в Европа

Електрическият BYD Dolphin Surf пристига на Стария континент, за да притесни местните марки

Малкият хечбек BYD Seagul е вторият по популярност електромобил на китайския пазар, като едно от предимствата му е атрактивната цена от около 10 000 долара. Сега той стъпва в Европа, като от Seagul (чайка) се превръща в Dolphin Surf (сърф с делфин) и макар да не е толкова евтин, колкото в родината си, обещава да създаде доста главоболия на марки като Fiat и Citroen и техните модели в този клас.


BYD Dolphin Surf


С дължина от 3990 мм Dolphin Surf се продава в Германия на цени от 22 990-30 990 евро (26 100-35 100 долара), но има и промоция - 19 900 евро (22 700 долара), до края на юни. А това е доста под началната цена от 23 300 евро (26 400 долара), колкото струва базов Citroen e-C3.

Дори и на намалена цена, BYD е по-скъп от базовия Spring на Dacia, който започва от 16 900 евро (19 200 долара), но пък превъзхожда румънския електромобил по редица параметри. И трите нива на оборудване на Dolphin Surf – Active, Boost, Comfort – получават 10,1-инчов сензорен екран и отопляеми и електрически регулируеми огледала. При Boost има чистачки със сензор за дъжд, по-големи (16-цолови) джанти и електрическа седалка на водача.


BYD Dolphin Surf


Най-високата спецификация - Comfort, отива още по-далеч, като предлага 360-градусова система от камери, безжично зареждане на телефона, отопляеми седалки, LED светлини и електрически сгъваеми огледала.

Мощността, пробегът и скоростта на зареждане варират. Active и Boost получават мотор с мощност 88 к.с., но по-евтината кола има малка 30 kW LFP батерия и бавна максимална скорост на зареждане от 65 kW. Boost разполага с 43,2 kW захранващ блок и може да се зарежда с 85 kW (и при двете зареждането от 30 до 80% отнема 30 минути), но тъй като Active е по-лек, той достига до 100 км/ч за 11,1 секунди (при Boost времето е 12,1 секунди).


BYD Dolphin Surf


Версията Comfort се придържа към същата батерия BYD Blade и скорост на зареждане като Boost, но я съчетава с мотор със 156 к.с., който намалява ускорение от 0 до 100 км/ч до 9,1 секунди. Пробегът също е по-малък, но не се съобщава с колко точно. От BYD засега посочват само градския разход по WLTP, а не комбинирания. За трите нива на оборудване той е съответно 221, 322, 311 км.

Първите автомобили ще бъдат доставени от Китай, но в крайна сметка BYD ще произвежда Dolphin Surf в новия си завод в Унгария.


Още снимки на китайския електрически хечбек - вижте в галерията:


0 от 500
  • #23
    3 rate up comment 10 rate down comment
    До 22 ( преди 6 месеца )
    Абсолютно си прав! Китайците са необразовани роби, които работят за жълти стотинки. В България сме образовани свободни хора и Китай трябва да се стреми да постигне нашите свободи, образование, научни и икономически постижения! Добре че са българите иначе китайците нямаше откъде да копират 1300 киловата зареждане на батерия на електромобил за 5 минути. Само остава да кажеш че са го изкопирали от тебе!
  • #22
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Някои ходят в Китай или гледат картинки и цъкат с език, че бил в бъдещето. Малко лъскави небостъргачи и пресен асфалт не е бъдещето. Бъдещето е обществото да е интелигентно, образовано и възпитано. Да се създават иновации. Да има човешки права. Китайския модел е като японския - модернистичен феодализъм. Благата не идват от сбоводи, а от робски труд. В резултат на това, Япония остана в 1990 г, откогато няма растеж и не само това - в непрестанна криза е. Всяка тоталитарна система се срива.
  • #21
    2 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Значи на мен и нещо друго ми прави впечатление,че забележете,че ще се произвеждат в Унгария,а нас пак са ни заобиколили с над 200.И всичко това е благодарение на тъпанарската политика на правителството продажно в изостаналата в дървения век територия на Бг. А,правилното управление на Орбан довежда до запазване и увеличаване на работни места,а не закриване както е в останалата част на Джендеропата. Сърбите също сключиха договор с китайците и те са напред,а ние тук си чешем езиците за глупости.
  • #20
    1 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Продължение на коментар 19.,Майбах изглеждат постно и евтино в сравнение с луксозните модели на Хуауей на далеч по-ниски цени.
  • #19
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 11,нямам такова наблюдение от това което видях в Китай,защото масово карат хибриди и след това са напълно електрически. Чисто бензиновите им намалява драстично дела. За това за да се задържат на пазара още малко предлагат и бензинови на ниски цени в сравнение с електрическите там. Едно Шиаоми S7 ултра се продава за 150-160 хиляди лева наши пари,а е далеч по-добра и качествена в сравнение с европейските супер лукс конглокенти,същото се отнася и за моделите на Хуауей,дори Ролс Ройс,Бентли и
  • #18
    1 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 10 подкрепям те защото с изключение на Китай където са в бъдещето,ние в западащата Юропа сме в каменната ера в сравнение с тях и дори до края на века няма да се прехвърлим на изцяло електрически автомобили. Няма юропътъ потенциала,а само голи и празни безмозъчни приказки.
  • #17
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 8,преди месец се върнах от Китай и ми направи впечатление,че тези които не са чисто електрически са хибриди. От разговорите с местни все повече се налагат електричките с бързи темпове,защото тока в сравнение с бензина въпреки,че цената му е далеч по-ниска от тази в Европа,но тока е смешни цени,колкото да не е без хич и за това все повече предпочитат електрически автомобили,като бройката се покачва доста бързо. Отделно инфраструктурата им е на извън земно ниво развита в сравнение с Европа.
  • #16
    2 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 5 в Китай чисто бензинови коли са само тези на евро джей тарските производители *** ,Алуди и БМВ произведени в Китай.Техните си модели са или само на ток или хибриди. Тези които се предлагат тук и в дженедропа не се продават там,тук са само на бензин.
  • #15
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Сега ако се върнем към статията, чайка и делфин са си съвсем различни модели и съществуват на китайския пазар. Както се вижда от класацията в коментар 7, цената на чайката и там е значително по-скъпа *3. BYD Seagull: 8 000 - 12 000.....*6. BYD Dolphin: 15000 - 20 000. Тоест на промоция се доближава до китайската цена, което противоречи на написаното В статията за 2,5 пъти по-скъпо.
  • #14
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 3,с по-ниска цена са,защото в Китай предпочитат и купуват предимно електрички,защото тока е смешно малък.Китайците казват,че за 100 км. тока им е някакви малки стотинки и за това не го отчитат така,а бензина макар и далеч по-евтин от в Джендеропа все пак е доста по-висок от тока.И така за да продават и коли с двг им се налага да намаляват цените. Китай е в бъдещещто видях го с очите си,а в западнала Евроджейропа е в пещерния век.