IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайската "чайка" за 10 000 долара се превърна в 2,5 пъти по-скъп "делфин" в Европа

Електрическият BYD Dolphin Surf пристига на Стария континент, за да притесни местните марки

Малкият хечбек BYD Seagul е вторият по популярност електромобил на китайския пазар, като едно от предимствата му е атрактивната цена от около 10 000 долара. Сега той стъпва в Европа, като от Seagul (чайка) се превръща в Dolphin Surf (сърф с делфин) и макар да не е толкова евтин, колкото в родината си, обещава да създаде доста главоболия на марки като Fiat и Citroen и техните модели в този клас.


BYD Dolphin Surf


С дължина от 3990 мм Dolphin Surf се продава в Германия на цени от 22 990-30 990 евро (26 100-35 100 долара), но има и промоция - 19 900 евро (22 700 долара), до края на юни. А това е доста под началната цена от 23 300 евро (26 400 долара), колкото струва базов Citroen e-C3.

Дори и на намалена цена, BYD е по-скъп от базовия Spring на Dacia, който започва от 16 900 евро (19 200 долара), но пък превъзхожда румънския електромобил по редица параметри. И трите нива на оборудване на Dolphin Surf – Active, Boost, Comfort – получават 10,1-инчов сензорен екран и отопляеми и електрически регулируеми огледала. При Boost има чистачки със сензор за дъжд, по-големи (16-цолови) джанти и електрическа седалка на водача.


BYD Dolphin Surf


Най-високата спецификация - Comfort, отива още по-далеч, като предлага 360-градусова система от камери, безжично зареждане на телефона, отопляеми седалки, LED светлини и електрически сгъваеми огледала.

Мощността, пробегът и скоростта на зареждане варират. Active и Boost получават мотор с мощност 88 к.с., но по-евтината кола има малка 30 kW LFP батерия и бавна максимална скорост на зареждане от 65 kW. Boost разполага с 43,2 kW захранващ блок и може да се зарежда с 85 kW (и при двете зареждането от 30 до 80% отнема 30 минути), но тъй като Active е по-лек, той достига до 100 км/ч за 11,1 секунди (при Boost времето е 12,1 секунди).


BYD Dolphin Surf


Версията Comfort се придържа към същата батерия BYD Blade и скорост на зареждане като Boost, но я съчетава с мотор със 156 к.с., който намалява ускорение от 0 до 100 км/ч до 9,1 секунди. Пробегът също е по-малък, но не се съобщава с колко точно. От BYD засега посочват само градския разход по WLTP, а не комбинирания. За трите нива на оборудване той е съответно 221, 322, 311 км.

Първите автомобили ще бъдат доставени от Китай, но в крайна сметка BYD ще произвежда Dolphin Surf в новия си завод в Унгария.


Още снимки на китайския електрически хечбек - вижте в галерията:


0 от 500
  • #33
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Практически ( преди 6 месеца )
    До долните, защото всичко струва пари. За това китайците взимат една кола за 20к режат всичко по нея наполовина поне. Мощност, зареждане батерия, материали... И се получава кола за 10к. Внася се в ЕС, тук тези от ЕС, не китайците!!!, я умножават по 2-3 и се получава цена 30к. Нормално няма да се продава, защото е скъпа. И какъв вариант имат китайците:1. Да не продават в ЕС. 2. Да режат още. Да видим какво ще изберат китайците...
  • #32
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Но да се върнем по същество. Откъде неграмотните китайци от CATL и BYD изкопираха мегаватовото зареждане на батерии за 5 минути? Следва и разумния въпрос, ако BYD разполага с 1000 киловата зареждане, защо автомобилът му предназначен за Европа зарежда с 65 kW и 85 kW? Сещаш ли се за какви ни взимат, за да пробутват остарелите си технологии тук при това на по-висока цена?
  • #31
    4 rate up comment 10 rate down comment
    До 30 ( преди 6 месеца )
    Пълни глупости. Средната заплата е на база 8-часов работен ден. Но за разлика от робите в Япония, на които не им плащат за извънреден труд, в Китай плащат допълнителните часове, като допълнение към средната заплата.
  • #30
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "средната заплата в Китай е по-висока" - Така. Сметни си колко ти е часовата ставка в БГ. Умножи я по 12 часа, колкото нормално работят в Китай. Получи ли се по-висока средна заплата? Разбра ли защо?
  • #29
    3 rate up comment 10 rate down comment
    До 28 ( преди 6 месеца )
    Да си мислиш че в България си по-свободен от Китай защото някой така ти е казал, също не е признак на висок интелект. Без да съм сигурен, за да кажа че вярвам, но поне доколкото знам китайската правосъдна система работи по-добре от българската!
  • #28
    9 rate up comment 6 rate down comment
    ДО 27 ( преди 6 месеца )
    Не гориш и от мозъчна активност и малко задълбочени познания по тените за които говориш! А че си средностаистически лапнишаран ти личи от километри. Бива малко да понаучиш, преди да бращолевиш плоски и повърхностни възхвали! И фараонските пирамиди изглеждат впчеатляващо, преди да научиш колко кръв и кости са заминали за да се построят едни гигандски надгробни плочи. Китай е същото, с малко повече лед кришки!
  • #27
    4 rate up comment 8 rate down comment
    До 25 ( преди 6 месеца )
    Не горя от желание да работя за заплата или да съм средностатистически. Но и не отричам постиженията на останалите, само защото това не ми харесва или са постигнали повече от мен.
  • #26
    9 rate up comment 1 rate down comment
    До 21 ( преди 6 месеца )
    Не е от политиката, а от матриала който ще работи! Всеки инвеститор прави проучване за държавата. Политиката и корупцията са под 10% от критериите на мониторинга! Големия % са стабилна енертгетика, добра инфраструктура, Шенген, Евро и най-вече качество на работната ръка! В България нама образовани, дисциплинирани служители! "Нищо, на работа съм" е точното описание на българския работник!"В болнични съм,стринка колят яре","Ще слея Георгьов ден с 24 Май с два болнични,има промоция на халхидикиту"
  • #25
    11 rate up comment 6 rate down comment
    До 24 ( преди 6 месеца )
    А ти що дириш тук, а не ходиш в някоя китайска фабрика да работиш за по високата от тукашната заплата и да не си роб тук, а свободен комунист там? И стоките ти по-евтини и всичко ти подредено, хубави евтини коли, тесни китайки, всичко шес бе! Що дириш тук?
  • #24
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Като се върнем в реалността, цената на стоките, включително автомобилите и електромобилите в Китай е по-ниска отколкото в България. Цената на енергията е една от най-ниските в световен мащаб включително в България, но за сметка на това, средната заплата в Китай е по-висока от тази в България. Кой е Робът?