Могъщият редови шестцилиндров двигател (известен и като I6) бе често срещана гледка, задвижвайки редица модели от цял свят. През последните десетилетия обаче V6 го измести до голяма степен, тъй като заема по-малко място. Впрочем, турбодвигателите с по-малко цилиндри като цяло изглежда са посоката, в която се движи автомобилната индустрия. В дългосрочен план, с широкото навлизане на електрическите превозни средства, скоро може да няма толкова много двигатели.

BMW обаче никога не губи надежда. Вярващ в редовите 6-цилиндрови двигатели от 30-те години на миналия век, баварският гигант продължава да ги използва и днес. Настоящият B58, редови 6-цилиндров двигател с турбокомпресор, е забележително универсален агрегат, задвижващ всичко - от ориентирания към производителността седан M340i до наблягащия на комфорта SUV X7.
Редовите 6-цилиндрови двигатели на BMW предлагат страхотна комбинация от икономия на гориво, надеждност и добра старомодна мощност. Те са толкова добри, че през годините редица други марки избраха да използват в моделите си. От японска суперзвезда до италианска кола, за която не сте чували, от пистов автомобил до здрав офроуд модели, ето 8 такива, които имат двигател BMW I6 без емблемата на баварската компания върху капака.
8 автомобила с редови 6-цилиндров двигател на BMW (ГАЛЕРИЯ):
Малък немски производител, който прави автомобили само около 20 години през 90-те и началото на новия век, Wiesmann създава роудстъри, съчетаващи класа и елегантност със скорост и мощност. Първият автомобил през 1993-та е MF30 Roadster, който се смята за лек благодарение на каросерията си от фибростъкло. За да го задвижва, компанията сключва партньорство с BMW за 3-литровия редови 6-цилиндров двигател M54 от M подразделението на баварците. Мощност от 228 к.с. не е зверска, но пък съвсем не лоша за началото на 90-те.

