IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо старите коли определено не са по-безопасни

Въпреки митовете, които може би сте чували, е много добре, че днешните автомобили не ги правят като едно време (ВИДЕО)

Изразът "автомобилите не ги правят както преди" означава различни неща в зависимост от контекста. Що се отнася до безопасността, "да ги направим като едно време" означава да се откажем от множество основни функции за безопасност, които днес приемаме за даденост, включително въздушни възглавници и зони на деформация. Все още чуваме аргумента, че старите автомобили са по-здрави и по-безопасни, и за да развенчае този мит инженерната компания фирма Munro & Associates направи специален видеоклип.


Краш тест


Карл Критендън, водещ инженер във фирмата, започва с обяснението, че няма намерение да критикува старите коли. Харесва ги, притежава няколко и ги реставрира в свободното си време. Дори от гледна точка на ентусиаст обаче, твърдението, че седан на няколко десетилетия, с каросерия върху рама, е по-добре направен от по-нов седан, пълен с пластмаса, просто не хваща дикиш. Той цитира видеоклип, заснет през 2009 г. от американския Застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS), в който Chevrolet Bel Air от 1959-та и Chevrolet Malibu от 2009-та се сблъскват в краш тест.

Макар Malibu да не е точно върхът на седаните, той тотално "заличава" Bel Air. И въпреки това видео остава спорно 16 години след като е пуснато онлайн. Критендън отбелязва, че едно от твърденията, които често чува, е, че двигателят и трансмисията на Bel Air са били свалени в подготовката за краш-теста. Той опровергава това със снимки, които показват, че двигателят все още е в автомобила.

Инженерът също така опровергава твърдението, че един от калниците се е откъснал, защото IIHS нарочно е премахнал крепящите го скоби. При Bel Air калниците са монтирани към опората на радиатора и към каросерията. Това е всичко. За разлика от това, при по-голямата част от по-новите автомобили калниците са монтирани към метална конструкция, която служи и като зона на деформация.



Ламарината, използвана в производството на автомобили преди десетилетия, понякога е била по-дебела от прилаганата днес, но панелите на каросерията обикновено са били по-слаби, защото не са били подсилени. Критендън доказва това, като сравнява врата от неизвестен модел от 1961 година с тази на нова Kia EV9. Старата врата е с милиметър по-дебела, но е напълно куха. Новата, малко по-тънка врата обаче, е подсилена на няколко места.

Така че, не. Шофирането на сухопътна яхта не е най-добрият вариант, ако искате най-безопасния автомобил на пътя. Купете си класическа кола, реставрирайте я, карайте я здраво и й се наслаждавайте. Направете го обаче, защото е готина, а не поради убеждението, че ще ви спаси живота, ако ви блъсне нов автомобил, движещ се със 70 км/ч.

0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До номер 1. Не съм съгласен, че старите коли били по-надеждни и здрави. Да, в днешно време производителите не правят нищо по-надеждно отколкото е минималното необходимо. Въпреки това, съвременните автомобили не се нуждаят практически от никакво пипане от страна на потребителя. Аз карах 100.000 км една кола без никакво жалене и не ми се е налагало да доливам масло никога. В сервиз е влизала само за поддръжка, никога за ремонт. На 100.000 км я продадох и беше все още перфектна.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Благодаря за публикацията!
  • #5
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Един познат така разправя за старата лада на баща си, чудя се дали е толкова зле с акъла или само лаф да стане. Една 30-40 - годишна кола е изгнила, половината заварки са загубили якост ако има въздушни възглавници по-добре е да не се отворят...
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Абе да, ама сега като изкочи някой и го прансеш се огъва половимнста кола а преди като го праснеш, ония направо се рязглобяваше, ама на колата ниииииищичко не и стааше.
  • #3
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "пълен с пластмаса, просто не хваща дикиш" ховори на български ва родоостъпник!
  • #2
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Е те са взели кола от 59-а. Да вземат кола от 80-е, когато вече са имали деформационни зони, колани, АБС и т.н. Иначе и сега има издънки - скоро съдеха, мисля Форд, че като се преобърне пикап и покрива му изцяло се смачква - става равен с предния капак. Да не говорим, че наскоро май няма кола, която да не е прибирана заради проблем с въздушни възглавници и то не само с Таката
  • #1
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Старите коли не са по-безопасни, но са много по-надежни и здрави! Не съм чул до сега, някой да твърди, че са по-безопасни! Истина е, че сега колите не ги правят , като едно време!