Американският производител на електромобили Tesla Motors реагира остро срещу резултатите от краш-теста на нейния Model S. В изпитанията на реномирания Застрахователен институт по пътна безопасност (IIHS) скъпият електромобил не се справи добре в някои области, примерно сигурност при челен сблъсък, и изостана от лидерите по обща оценка.
От шестте модела, тествани за последно, максимален резултат дадоха E-класата на Mercedes, Toyota Avalon и Lincoln Continental. За сметка на това Model S, Chevrolet Impala и Ford Taurus останаха със "задоволителен" по някои точки.
От Tesla побързаха да разпространят обръщение до медиите, в което подчертават, че "най-обективното и точно независимо тестване на безопасността на автомобилите в момента се прави от правителството на САЩ". В автомобилната индустрия обаче открай време тестовете на IIHS се ползват с повече уважение от тези на държавната агенция NHTSA, тъй като са доста по-пространни и строги. Между другото шефът на Tesla Илон Мъск минава за доста близък до новата президентска администрация и дори бе специален съветник на Доналд Тръмп. Той обаче се оттегли от поста, след като Тръмп обяви, че няма да уважи парижкото споразумение за борбата с глобалното затопляне.
Главният проблем с безопасността при Model S е в предпазните колани, които при удар се отпускат твърде много и позволяват на главата на тестовия манекен да се удари силно във волана през въздушната възглавница. Този проблем бе констатиран още преди година и в началото на тази Tesla подмени цялата система на коланите. И след това обаче недостатъкът си остава.
Вижте видео от краш-теста на Model S: