IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla се разбунтува срещу негативен краш тест

Компанията на Мъск се усъмни в качеството на най-уважаваните тестове за безопасност в САЩ

Tesla се разбунтува срещу негативен краш тест

Американският производител на електромобили Tesla Motors реагира остро срещу резултатите от краш-теста на нейния Model S. В изпитанията на реномирания Застрахователен институт по пътна безопасност (IIHS) скъпият електромобил не се справи добре в някои области, примерно сигурност при челен сблъсък, и изостана от лидерите по обща оценка.

Tesla се разбунтува срещу негативен краш тест

От шестте модела, тествани за последно, максимален резултат дадоха E-класата на Mercedes, Toyota Avalon и Lincoln Continental. За сметка на това Model S, Chevrolet Impala и Ford Taurus останаха със "задоволителен" по някои точки.

От Tesla побързаха да разпространят обръщение до медиите, в което подчертават, че "най-обективното и точно независимо тестване на безопасността на автомобилите в момента се прави от правителството на САЩ". В автомобилната индустрия обаче открай време тестовете на IIHS се ползват с повече уважение от тези на държавната агенция NHTSA, тъй като са доста по-пространни и строги. Между другото шефът на Tesla Илон Мъск минава за доста близък до новата президентска администрация и дори бе специален съветник на Доналд Тръмп. Той обаче се оттегли от поста, след като Тръмп обяви, че няма да уважи парижкото споразумение за борбата с глобалното затопляне.

Главният проблем с безопасността при Model S е в предпазните колани, които при удар се отпускат твърде много и позволяват на главата на тестовия манекен да се удари силно във волана през въздушната възглавница. Този проблем бе констатиран още преди година и в началото на тази Tesla подмени цялата система на коланите. И след това обаче недостатъкът си остава.
 
Вижте видео от краш-теста на Model S:

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Балона скоро ще се спука! 900 млн загуба досега! Е, явно ще се увеличи още загубата! Абе, боли *** шмайзера за тесла!
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До шифьора ( преди 6 години )
    Точно така е. Само електрическите автомобили се палят при катастрофа. Досега не е регистриран нито един случай на бензинов автомобил който да се е запалил по каквато и да е причина. С бензин газ и метан даже могат да се гасят пожари.
  • #5
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Още един ( преди 6 години )
    Мъск много добре знае каква сапунка продава,само на форумните *** не и ме ясно.Затова е тоолкоз газиран като има някаква критика.Добре дошъл в авто бизнеса балончо.Лично аз бях скептичен към small offset crash-a,но после осъзнах че това е най-честата причина за тежки наранявания и теста е много тежък,както и самия удар.Малко са колите които остискват но пък ясно може да избере човек.Дано да не му се случва на никого.
  • #4
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Брандо ( преди 6 години )
    Защо ли не се изненадах за Мерцедес ?! Мен са ме удряли отзад и направо се изумих от деформационните зони. Просто е мислено.
  • #3
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Един ( преди 6 години )
    Кога ше разберете, че тесляка е ***! А ако поровите малко из нета ще ви настръхне косата от истории за качеството на изработка!.. и това е скъпия модел а новия 3 който е бюджетен На Илончо само претенциите му големи и балалайката му много знае ;)
  • #2
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Dizo ( преди 6 години )
    Електромобил и катастрофа е като пушач на бензиностанция,ако се случи лошото и пожарна няма да те спаси
  • #1
    11 rate up comment 2 rate down comment
    шифьор ( преди 6 години )
    най страшното при катастрофа на хибрид или електричка е пожар в акумулатора! този тест показва още ,че това е възможно!! взрив от късо съединение на батериятна!!!