Новото поколение на Mercedes-Benz GLB се очаква да дебютира на пазарите следващата година. Според британското издание Autocar, компактният SUV ще се появи по улиците със значителни промени. Това включва, по-специално, нова платформа. Първо ще се продават електрическите версии, а меките хибридни на конкурента на Audi Q3 and BMW X1 ще се появят по-късно.
GLB ще запази отличителния си силует от настоящото поколение. Autocar обаче посочва, че съдейки по тестовите автомобили, моделът ще бъде малко по-дълъг и по-широк. Очаква се също така да има "по-смела" предна част с нови светлини. Тези промени ще станат възможни чрез преминаване към новата модулна архитектура на Mercedes (MMA). Настоящият GLB (на снимките) е базиран на платформата с предно задвижване (MFA), която ще бъде извадена от употреба догодина.
Подобно на новия CLA, който тази година ще въведе оптимизираната за електрически автомобили система за задвижване MMA, новият GLB ще се предлага с батерии и бензиново задвижване. Според Autocar, и двата варианта ще носят логото GLB, докато надписът EQB на настоящия електрически модел ще изчезне. Аналогично на новия CLA, задвижваният от батерии компактен SUV ще се нарича GLB с технология EQ. В бъдеще германската компания иска да използват подмарката на електрическите автомобили EQ само като допълнение, а не за самостоятелни имена на модели.
За да се увеличи привлекателността на GLB, новото поколение ще получи и набор от стилистични опции. Това ще включва офроуд пакет, който предлага по-здрав външен вид. Според Autocar, салонът на GLB ще е в крак с най-новия CLA, като ще има цифров дисплей по цялата ширина за инструментите и инфотейнмънта. Качеството на материалите и дизайнът също трябва да направят крачка напред. Подобно на предшественика си, новият GLB ще се предлага с до седем места.
Бъдещите електрически модели GLB ще използват по-усъвършенствана 800-волтова система вместо 400-волтовата архитектура на настоящия EQB, поддържайки както варианти със задно задвижване с един електромотор, така и със задвижване на всички колела с два електромотора. Изходната мощност трябва да бъде между 227 и 350 к.с., а капацитетът на батерията - 58-85 kWh. Топ версията на Mercedes-AMG би могла да използва аксиални двигатели с магнитен поток и специална цилиндрична технология на батерията.