fallback

Имате Peugeot, Citroen или Opel с двигател PureTech? Може да ви се полага обезщетение

Stellantis отвори онлайн платформа за клиенти с проблемните 3-цилиндрови мотори

Гигантът Stellantis обяви, че ще изплаща компенсации на собственици на проблемни серии от двигателите PureTech с работен обем 1.0 и 1.2 литра. Трицилиндровите агрегати, използвани масово в модели на Peugeot, Citroen, Opel и други марки от групата, даваха доста дефекти, най-вече откъм преждевременно износване на ангренажния ремък и прекомерна консумация на масло. В последното поколение на двигателя ремъкът бе заменен с верига, но това не решава проблемите за тези, които са закупили автомобиа преди актуализацията.

1.2 PureTech                  За да се избегнат колективни съдебни искове като вече заведения в Испания, Stellantis обяви стартирането на платформа за обезщетяването на европейски клиенти, които са се сблъскали с разходи за ремонт на двигателите PureTech 1.0 и 1.2 ( серия EB). Тя е достъпна на адрес https://stellantis-support.com и ви позволява да изпратите необходимата документация. След това заявлението ще бъде оценено от производителя и ако всички критерии са изпълнени, водачът ще бъде уведомен за обезщетение.      Stellantis             Какви са условията?

Внимание - компенсацията покрива разходите за ремонт само при определени условия, всички от които трябва да бъдат изпълнени. Проблемът трява да е възникнал между 1 януари 2022 и  31 декември 2024 година, като е един от следните:

- Проблем с налягането на маслото (в резултат на преждевременно износване на ангренажния ремък) на превозно средство, оборудвано с атмосферен двигател 1.0/1.2 PureTech, произведен от юни 2012  до юни 2022. Също с турбо двигател 1.2 PureTech, произведен от април 2014до юни 2022 година.

- Прекомерна консумация на масло, свързана с проблем с бутални пръстени на превозно средство, оборудвано с 1.2 PureTech турбо двигател преди Euro 6.2 - от април 2014  до юли 2018 година (за Европа).                   - Повишена консумация на гориво, свързан с проблем с маслоотделителя, на превозно средство, оборудвано с 1.2 PureTech Euro 6.2 турбо двигател и по-нов модел, от февруари 2018 до февруари 2023 година.

- Автомобилът е покрит с удължена гаранция от 10 години или 180 000 км.

 - Поддръжката е извършена съгласно инструкциите на производителя (предимно интервал/пробег и масло) от автомобилен специалист. Ще бъдат необходими последните 3 подробни фактури преди датата на ремонта. Като алтернатива ще бъде приета книжка за поддръжка, подпечатана от оторизиран дилър, принадлежащ към мрежата Stellantis. Максимално забавяне от 3 месеца/3000 км в графика за поддръжка се счита за приемливо.

 - Диагностиката и ремонтът трябва да са извършени от оторизиран дилър, принадлежащ към мрежата на Stellantis.           

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това при AUDI е случая с небалансиран двигател с достатъчно мощност. При 3 цилиндрови малки двг-та отново имаме небалансиран двигател, само че без достатъчно мощност и още по-голяма амортизация, а придружена и с турбо - това означава, че живота на такъв двигател рязко намалява, а възможността да се счупи се увеличава, времето между основните ремонти намалява. Единствено Koenigsegg имат интересен 3 цилиндров двигател, 2 литра и 600 коня, само че блока му е изграден от специална магнезиева сплав
  • #18
    анонимен ( преди 1 месец )
    Когато броя на цилиндрите в блока е нечетен това означава,че двигателя не е балансиран. Едно време AUDI правеха петаци, които вървяха, но не след много време се налагаше да им се правят сериозни ремонти. Имаше и случаи в които 5-ти цилиндър се откъсваше директно от блока.
  • #17
    Томи Макинен ( преди 1 месец )
    Не е вярно, последните няколко години и Тойота се забърка в калта,Ярис 2024 с 1.5 бензин е трицилиндров,като се запали и ти изпадат пломбите от търсене.Ами 1.2 моторите и те същият ***.
  • #16
    Гост ( преди 1 месец )
    Защо карам Тойота? Защото не произвежда трицилиндрови малолитражки.
  • #15
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако не си го купил, нямаш проблеми. Пежо се взимаше заради стабилните двигатели 1.6 бензин 109кс, 1.6 hdi и производните до едно време. Ако двиагтелят е куц като тоя миксер. за какво ти е това Пежо?
  • #14
    Турбо ( преди 1 месец )
    До 13.Дизела не умрял,виж колко камиони,бусове,баничарки,кораби,влакове, стротелни и селскостопански машини са дизелови.
  • #13
    Турбо ( преди 1 месец )
    Както казах в предната тема, трицилиндров двигател 1000 кубика с турбина,с ремък вътре в двигателя, никога не бих купил.
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    11, 2.2 мотора им беше наистина страхотен. Жалко само че изкара 1 поколение и го замениха с куц 2.0.
  • #11
    admin ( преди 1 месец )
    Никой не може да обясни защо *** от пежо спряха HDI 2.0, може би най най най-добрият им двигател който някога са правили и минаха на детски двигатели...хибрид да бяха направили с него щеше да е много по-добре!
  • #10
    анонимен ( преди 1 месец )
    С този двигател Стелантис се изложиха много сериозно.Чао Пежо ,ситроен и Опел.Жалко.
fallback
Последни