fallback

Имате Peugeot, Citroen или Opel с двигател PureTech? Може да ви се полага обезщетение

Stellantis отвори онлайн платформа за клиенти с проблемните 3-цилиндрови мотори

Гигантът Stellantis обяви, че ще изплаща компенсации на собственици на проблемни серии от двигателите PureTech с работен обем 1.0 и 1.2 литра. Трицилиндровите агрегати, използвани масово в модели на Peugeot, Citroen, Opel и други марки от групата, даваха доста дефекти, най-вече откъм преждевременно износване на ангренажния ремък и прекомерна консумация на масло. В последното поколение на двигателя ремъкът бе заменен с верига, но това не решава проблемите за тези, които са закупили автомобиа преди актуализацията.

1.2 PureTech                  За да се избегнат колективни съдебни искове като вече заведения в Испания, Stellantis обяви стартирането на платформа за обезщетяването на европейски клиенти, които са се сблъскали с разходи за ремонт на двигателите PureTech 1.0 и 1.2 ( серия EB). Тя е достъпна на адрес https://stellantis-support.com и ви позволява да изпратите необходимата документация. След това заявлението ще бъде оценено от производителя и ако всички критерии са изпълнени, водачът ще бъде уведомен за обезщетение.      Stellantis             Какви са условията?

Внимание - компенсацията покрива разходите за ремонт само при определени условия, всички от които трябва да бъдат изпълнени. Проблемът трява да е възникнал между 1 януари 2022 и  31 декември 2024 година, като е един от следните:

- Проблем с налягането на маслото (в резултат на преждевременно износване на ангренажния ремък) на превозно средство, оборудвано с атмосферен двигател 1.0/1.2 PureTech, произведен от юни 2012  до юни 2022. Също с турбо двигател 1.2 PureTech, произведен от април 2014до юни 2022 година.

- Прекомерна консумация на масло, свързана с проблем с бутални пръстени на превозно средство, оборудвано с 1.2 PureTech турбо двигател преди Euro 6.2 - от април 2014  до юли 2018 година (за Европа).                   - Повишена консумация на гориво, свързан с проблем с маслоотделителя, на превозно средство, оборудвано с 1.2 PureTech Euro 6.2 турбо двигател и по-нов модел, от февруари 2018 до февруари 2023 година.

- Автомобилът е покрит с удължена гаранция от 10 години или 180 000 км.

 - Поддръжката е извършена съгласно инструкциите на производителя (предимно интервал/пробег и масло) от автомобилен специалист. Ще бъдат необходими последните 3 подробни фактури преди датата на ремонта. Като алтернатива ще бъде приета книжка за поддръжка, подпечатана от оторизиран дилър, принадлежащ към мрежата Stellantis. Максимално забавяне от 3 месеца/3000 км в графика за поддръжка се счита за приемливо.

 - Диагностиката и ремонтът трябва да са извършени от оторизиран дилър, принадлежащ към мрежата на Stellantis.           

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    Имам 2004 малък хечбег дизел, гори 4.2 извън града, или 3.6/100 ако се кара със 70-75км/ч. Който не обича дизел, има компактни коли, Fiesta примерно с 1.3 бензин с верига, и 1.4 близо 90к.с. който с разумно каране дава почти разхода на малък дизел извън града, без драми, без излишни разходи турбини и какво ли не.Кому са нужни тия извратени 3цил двигатели, па директно впръскване, па турбини, па ремъци в масло.Каквото издумка на тази 3цил фуражомелачка е по-скъпо от самата фуражомелачка.
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    Конструктивни недостатъци, производствени дефекти, ядове и всякакви тиктакащи проблематики възможни всеки един момент от тоя скапан миксер. Кой разумен човек купува изчанчената грозотия Citroen, евтинджос сглобените скапани Peugeot или Opel дето един мотор техен нямат от над 30г. камо ли свястна кола?Кой би платил за недоразумението 1.2 "Pure tech", *** който въобще не е мислен. Това не става за дълъг път, не е сигурен за изпреварване, нито пък е динамичен в града.Що за идиотщина?
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ха сега да видим кой е поддържал колата във фирмения сервиз...
  • #6
    #4 ( преди 1 месец )
    Може и да сте прав колега, но с тази кубатура и брой цилиндри, близо до сенокосачка, няма как да се кара на дълги разстояния.
  • #5
    ХА! ( преди 1 месец )
    Кой има 10 години гаранция, кви са тези глупости?!?
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    За този двигател е желателно да не се кара на кратки разстояния, тъй като в двигателното масло попада етанол, който влошава качеството на двигателното маслото и въздейства негативно на ангренажния ремък, който е разположен в двигателя и се намира в масленя баня, като с времето ремъкът започва да се разлага и малки частици от него се отделят в двигателя. Но ако двигателят е достигнал работна температура, попадналият в маслото етанол се изпарява от високата температура.
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    Омръзна ми тия смехоранковци "производителите" да измислят и произвеждат технически "решения", които е ясно, че не работят и после тепърва да се изправят пред сервизни акции и компенсации. От над 130 години съществува ДВГ и ОТДАВНА е доказано, че 4, а най-добре 6-цилидровото решение (редови) отговаря на всички изисквания - как тогава се опитваш с кафемелачка да задвижваш 2 т? Ама то има турбо, ама то е хибрид, ама то се подпомага от ел. двигател... И какво от това - пак н-е р-а-б-о-т-и... :-(
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    С марките проблем няма(м),но с тези мотори, колкото искаш
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Няма шанс да имам кола от изброените марки, още повече пък и с двигател с 3 цилиндъра!
fallback
Последни