fallback

Имате Peugeot, Citroen или Opel с двигател PureTech? Може да ви се полага обезщетение

Stellantis отвори онлайн платформа за клиенти с проблемните 3-цилиндрови мотори

Гигантът Stellantis обяви, че ще изплаща компенсации на собственици на проблемни серии от двигателите PureTech с работен обем 1.0 и 1.2 литра. Трицилиндровите агрегати, използвани масово в модели на Peugeot, Citroen, Opel и други марки от групата, даваха доста дефекти, най-вече откъм преждевременно износване на ангренажния ремък и прекомерна консумация на масло. В последното поколение на двигателя ремъкът бе заменен с верига, но това не решава проблемите за тези, които са закупили автомобиа преди актуализацията.

1.2 PureTech                  За да се избегнат колективни съдебни искове като вече заведения в Испания, Stellantis обяви стартирането на платформа за обезщетяването на европейски клиенти, които са се сблъскали с разходи за ремонт на двигателите PureTech 1.0 и 1.2 ( серия EB). Тя е достъпна на адрес https://stellantis-support.com и ви позволява да изпратите необходимата документация. След това заявлението ще бъде оценено от производителя и ако всички критерии са изпълнени, водачът ще бъде уведомен за обезщетение.      Stellantis             Какви са условията?

Внимание - компенсацията покрива разходите за ремонт само при определени условия, всички от които трябва да бъдат изпълнени. Проблемът трява да е възникнал между 1 януари 2022 и  31 декември 2024 година, като е един от следните:

- Проблем с налягането на маслото (в резултат на преждевременно износване на ангренажния ремък) на превозно средство, оборудвано с атмосферен двигател 1.0/1.2 PureTech, произведен от юни 2012  до юни 2022. Също с турбо двигател 1.2 PureTech, произведен от април 2014до юни 2022 година.

- Прекомерна консумация на масло, свързана с проблем с бутални пръстени на превозно средство, оборудвано с 1.2 PureTech турбо двигател преди Euro 6.2 - от април 2014  до юли 2018 година (за Европа).                   - Повишена консумация на гориво, свързан с проблем с маслоотделителя, на превозно средство, оборудвано с 1.2 PureTech Euro 6.2 турбо двигател и по-нов модел, от февруари 2018 до февруари 2023 година.

- Автомобилът е покрит с удължена гаранция от 10 години или 180 000 км.

 - Поддръжката е извършена съгласно инструкциите на производителя (предимно интервал/пробег и масло) от автомобилен специалист. Ще бъдат необходими последните 3 подробни фактури преди датата на ремонта. Като алтернатива ще бъде приета книжка за поддръжка, подпечатана от оторизиран дилър, принадлежащ към мрежата Stellantis. Максимално забавяне от 3 месеца/3000 км в графика за поддръжка се счита за приемливо.

 - Диагностиката и ремонтът трябва да са извършени от оторизиран дилър, принадлежащ към мрежата на Stellantis.           

fallback
  • #28
    Steff ( преди 2 седмици )
    До#27. До колкото си спомням Деу използваха авангардна за времето си технология. Керамично покритие върху триещите елементи, което направи двигателя на Тико найстина издръжлив и с голям ресурс.
  • #27
    Спомени от бъдещето ( преди 2 седмици )
    Три цилиндъра бензин, познавам такъв двигател. Представяше се невъобръзимо добре! 800 кубика, 42 к.с. на Тико. Осигуряваше недостижимо градско ускорение и рядко достижима средна скорост на дълго между градско. Постигаше се с максимално натоварване на двигателя без никакви проблеми.
  • #26
    Устат Блендер ( преди 2 седмици )
    Абее,Бай Боре от съседния гараж правилно предвиди,че ремък в масло е несъвместимо!Интересно ""умниците",които са изМЪДрили тази система дали имат угризения на съвестта(за санкции от фирмата не питам!)
  • #25
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не! Който си е купил кола с такъв двигател трябва да страда! Никой не му е виновен.
  • #24
    ПСА ( преди 2 седмици )
    Автомобилите не са лоши, дори комфорни, добре обезшумени, НО до там! Стигне ли се до бензиновия двигателя 1.2, мале мале!!! Според мен бензинов 3 цилиндъра е само за градско шофиране!Имам възможността, през последните 10г да управлявам Пежо 208, Опел и Ситроен само с дизел 1.5, 130 кс и съм много доволен, от към разход, динамика и надеждност на ДВГ! Толкова ме яд, а и не мога да им разбера политиката, ЗАЩО спряха и него в новите си модели на групата???
  • #23
    Жо не ме се интересе ( преди 2 седмици )
    Peugeot си бутнаха стола след дизелите в 307.Смея да твърдя една повече от успешна кола ако е поддържана грамотно. И страхотно удобна (307SW) Новите мотори и тия Еко стратегии, трошливи играчки за една гаранция време.
  • #22
    Ей франсета 2 ( преди 2 седмици )
    И още един случей с един познат, той имаше 1.0 EcoBoost 3цил двигател на Focus от 2012г Мк3 мисля се води. Човека право ми сподели мн доволен, нисък разход, добре върви колата, обаче точно седмица след гаранцията мотора бил на салата. Как и защо нямаше обяснение, ремонт направил и го продал. До белята мн доволен, след това никога повече 1.0 му беше мнението.Мисля само Ford го оправиха този 1.0 мотор, и май сега нямат проблеми. На всичките др.марки след тях, с 1.0 са проблемни и до днес.
  • #21
    Ей франсета ( преди 2 седмици )
    Изкл скапан б*оклук е този 1.2 "Pure Tech". Отблизо инфо имам за последният нов Ford Focus с 1.0 EcoBoost, работеше изкл гладко и тихо, беше дори с вкл климатик. Сам човека сподели че е служебна и от над 10г кара само този модел с 1.0. До 150хил км са ок, след това ДВГ се сменя, но на него му взимат направо нова кола. Каза че инженери от техн.състав MotoPhoe са му казали че тоя мотор е за до 70-80км на седмица леко каране в града, от пенсионери. Не за служебна с 1000+км / седмица със 130км/ч.
  • #20
    До 14 ( преди 2 седмици )
    Много малък процент са от произведените дизелови двг.Баничарките минават на ток също
  • #19
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Това при AUDI е случая с небалансиран двигател с достатъчно мощност. При 3 цилиндрови малки двг-та отново имаме небалансиран двигател, само че без достатъчно мощност и още по-голяма амортизация, а придружена и с турбо - това означава, че живота на такъв двигател рязко намалява, а възможността да се счупи се увеличава, времето между основните ремонти намалява. Единствено Koenigsegg имат интересен 3 цилиндров двигател, 2 литра и 600 коня, само че блока му е изграден от специална магнезиева сплав
fallback
Последни