Гигантът Stellantis обяви, че ще изплаща компенсации на собственици на проблемни серии от двигателите PureTech с работен обем 1.0 и 1.2 литра. Трицилиндровите агрегати, използвани масово в модели на Peugeot, Citroen, Opel и други марки от групата, даваха доста дефекти, най-вече откъм преждевременно износване на ангренажния ремък и прекомерна консумация на масло. В последното поколение на двигателя ремъкът бе заменен с верига, но това не решава проблемите за тези, които са закупили автомобиа преди актуализацията.
Внимание - компенсацията покрива разходите за ремонт само при определени условия, всички от които трябва да бъдат изпълнени. Проблемът трява да е възникнал между 1 януари 2022 и 31 декември 2024 година, като е един от следните:
- Проблем с налягането на маслото (в резултат на преждевременно износване на ангренажния ремък) на превозно средство, оборудвано с атмосферен двигател 1.0/1.2 PureTech, произведен от юни 2012 до юни 2022. Също с турбо двигател 1.2 PureTech, произведен от април 2014до юни 2022 година.
- Прекомерна консумация на масло, свързана с проблем с бутални пръстени на превозно средство, оборудвано с 1.2 PureTech турбо двигател преди Euro 6.2 - от април 2014 до юли 2018 година (за Европа).
- Автомобилът е покрит с удължена гаранция от 10 години или 180 000 км.
- Поддръжката е извършена съгласно инструкциите на производителя (предимно интервал/пробег и масло) от автомобилен специалист. Ще бъдат необходими последните 3 подробни фактури преди датата на ремонта. Като алтернатива ще бъде приета книжка за поддръжка, подпечатана от оторизиран дилър, принадлежащ към мрежата Stellantis. Максимално забавяне от 3 месеца/3000 км в графика за поддръжка се счита за приемливо.
- Диагностиката и ремонтът трябва да са извършени от оторизиран дилър, принадлежащ към мрежата на Stellantis.