Toyota имаше за цел да продава 1.5 милиона електрически превозни средства годишно, но сега японската марка преразглежда тези планове предвид нарастващата несигурност в автомобилната индустрия.
След публикуването на резултатите за фискалната 2025 година, президентът на Toyota Коджи Сато и изпълнителният вицепрезидент Йоичи Миядзаки говориха пред медиите за новите автомобилни мита в САЩ и продажбите на електрически превозни средства. На въпроса дали компанията ще преразгледа глобалния си план за продажби, който предвижда доставка на 1.5 милиона електрически превозни средства годишно до 2026.а, Сато отговори, че компанията „не вижда реално търсене на електрически превозни средства във всеки регион“ и добави, че тези числа ще бъдат преразгледани.
Миналия септември Nikkei съобщи, че Toyota е уведомила доставчиците си за плановете си да намали производството на електрически превозни средства с 20% от 1.5 милиона на 1 милион до 2026 година. Новите планове включват производство на 400 000 електрически превозни средства тази година и под един милион до 2026-а.
Докато Toyota е продала над 10.2 милиона автомобила, включително Lexus, през фискалната година, приключила през март, само 145 000 са били изцяло електрически модели. Това все още е само около 1% от общите продажби. За сравнение, като цяло електрическите автомобили са представлявали приблизително 14% от световните продажби на автомобили през 2024 година.